ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 78.80 74,86   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAMPANIE SPOŁECZNE W SŁUŻBIE PUBLICZNEJ KOMUNIKOWANIE RZĄDOWE W POLSCE W LATACH 1994-2015 Z WYKORZYSTANIEM INFORMACYJNYCH KAMPANII SPOŁECZNYCH


LUSIŃSKA A.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 78.80 Twoja cena  74,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kampanie społeczne w służbie publicznej

Komunikowanie rządowe w Polsce w latach 1994-2015 z wykorzystaniem informacyjnych kampanii społecznych


Kampanie społeczne są niezwykle ciekawym narzędziem komunikowania społecznego, wykorzystywanym w celu długoterminowej i często kilkuetapowej edukacji społecznej w zakresie wskazanego przez kampanię problemu, prowadzącej w konsekwencji do trwałej zmiany społecznych postaw i zachowań. Niewielu adresatów kampanii społecznych, a docelowo odbiorców zdaje sobie sprawę, że są one także nietypowym, budzącym zaufanie, wiarygodnym i niezwykle neutralnym politycznie narzędziem. Mimo że z założenia nie przysparzają politycznego poparcia swoim nadawcom (choć mogą przybliżać nadawcę do ewentualnego głosu wyborcy na przykład w kolejnej kadencji), są chętnie wykorzystywane przez kolejne rządy. Te, za pośrednictwem informacyjnych kampanii, starają się nagłaśniać wybrane problemy społeczne, komunikując opinii publicznej, na czym polega problem, jak z nim walczyć i że dla dobra zarówno jednostki, jak i ogółu, warto poczynić wysiłek.

Książka jest pierwszą dokumentacyjną publikacją i jednocześnie krytyczną refleksją na temat 155 polskich rządowych kampanii społecznych, powstałych w latach 1994-2015 z inicjatywy ministerstw 10 kolejnych polskich rządów, jako narzędzia rządowego komunikowania.

Pokazuje nie tylko ilość zainicjowanych przez polskie rządy kampanii społecznych czy rządową oraz ministerialną aktywność, ale także poruszane przez te kampanie problemy, dokonując próby oceny skuteczności ich wpływu na zmiany postaw i zachowań polskiego społeczeństwa.

Zatem zarówno tematyka książki, jak i przyjęta w niej perspektywa badawcza może być interesująca i inspirująca dla wszystkich nią zainteresowanych.


Wstęp

Rozdział 1
Komunikowanie a marketing
1.1. Komunikacja a komunikowanie i komunikowanie się - rozważania definicyjne
1.1.1. Komunikacja czy komunikowanie?
1.1.2. Komunikacja
1.1.3. Komunikowanie a komunikowanie się
1.2. Komunikacja a marketing
1.2.1. Historia pojęcia marketing
1.2.2. Definicje pojęcia marketing
1.2.3. Komunikacja marketingowa

Rozdział 2
Komunikowanie a marketing społeczny
2.1. Marketing społeczny
2.1.1. Od marketingu do marketingu społecznego - wybrane aspekty teoretyczne
2.1.1.1. Krótka historia terminu marketing społeczny
2.1.1.2. Definicja marketingu społecznego
2.1.1.3. Społeczny marketing-mix czyli 4P
2.1.2. Narzędzia marketingu społecznego - reklama społeczna
2.1.2.1. Reklama - wybrane definicje
2.1.2.2. Reklama społeczna
2.2. Komunikowanie w marketingu społecznym

Rozdział 3
Komunikowanie społeczne za pomocą kampanii
3.1. Kampanie społeczne -wybrane aspekty
3.1.1. Historia kampanii społecznych
3.1.2. Definicja kampanii społecznej
3.1.3. Budowa, rodzaje, cele i funkcje kampanii społecznych
3.1.4. Tematyka kampanii społecznych
3.2. Komunikowanie kampaniami a władza
3.2.1. Kontrola społeczna
3.2.2. Edukacja społeczna
3.2.3. Długofalowa zmiana społeczna


Rozdział 4
Marketing społeczny i jego wykorzystanie w polskiej polityce
4.1. Marketing społeczny w komunikowaniu rządowym w Polsce
4.1.1. Komunikowanie rządowe
4.1.2. Kwestie społeczne w polskim publicznym komunikowaniu rządowym
4.2. Wykorzystywanie w polskim komunikowaniu rządowym narzędzi marketingu społecznego
4.2.1. Public Relations
4.2.2. Media Relations
4.2.3. Event marketing
4.2.4. Promocja bezpośrednia/osobista
4.2.5. E-promocja
4.2.6. Społeczne kampanie reklamowe

Rozdział 5
Analiza rządowych informacyjnych kampanii społecznych
5.1. Problem, czyli tematyka kampanii
5.2. Nadawca, czyli działania Departamentu Pożytku Publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w przedmiocie wolontariatu
5.3. Realizacja kampanii społecznej
5.4. Cel, hasło, czas i zasięg kampanii
5.5. Odbiorca, czyli grupy docelowe podstawowe i poboczne
5.6. 4P kampanii "Nigdy nie jest za późno, by spełniać marzenia"
5.6.1. Produkt
5.6.2. Cena
5.6.3. Dystrybucja
5.6.4. Promocja
5.6.4.1. Marketing bezpośredni
5.6.4.2. Outdoor
5.6.4.3. Plakaty i ulotki informacyjne
5.6.4.4. Gadżety promocyjne
5.6.4.5. Reklama audiowizualna, czyli spot telewizyjny i internetowy
5.6.4.6. Internet - strona internetowa i media społecznościowe
5.7. Partnerstwo, czyli piąte P
5.8. Ocena kampanii i jej skuteczności

Rozdział 6
Kampanie społeczne polskich rządów w latach 1994-2015. Analiza wyników badań
6.1. Jak badać komunikowanie rządowe za pomocą informacyjnych kampanii społecznych, czyli założenia metodologiczne
6.2. Kampanie społeczne w służbie polskiego rządu w latach 1994-2015 -analiza
6.2.1. Rządowe kampanie społeczne w latach 1994-2015
6.2.1.1. Kampanie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS)
6.2.1.2. Kampanie Ministerstwa Środowiska (MS)
6.2.1.3. Kampanie Ministerstwa Zdrowia (MZ)
6.2.1.4. Kampanie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (MSW).
6.2.1.5. Kampanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN)
6.2.1.6. Kampanie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (MliR)
6.2.1.7. Kampanie Ministerstwa Sprawiedliwości (MS)
6.2.1.8. Kampanie Ministerstwa Spraw Zagranicznych (MSZ)
6.2.1.9. Kampanie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN)
6.2.1.10. Kampanie Ministerstwa Sportu i Turystyki (MSiT)
6.2.1.11. Kampanie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (MRR)
6.2.1.12. Kampanie Ministerstwa Obrony Narodowej (MON).
6.2.1.13. Kampanie Ministerstwa Finansów (MF)
6.2.1.14. Kampanie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW)
6.2.1.15. Kampanie Prezesa Rady Ministrów (PRM)
6.2.1.16. Kampanie Ministerstwa Gospodarki (MG)
6.2.1.17. Kampanie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW)
6.2.1.18. Kampanie Ministerstwa Skarbu Państwa (MSP)
6.2.2. Wnioski z badań

Zakończenie
Bibliografia
Pozycje książkowe
Artykuły w czasopismach naukowych
Słowniki i encyklopedie
Akty prawne
Źródła internetowe
Spis tabel


316 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022