ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ANALIZA MOŻLIWOŚCI POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA DZIECI PRZEWOŻONYCH W SAMOCHODACH OSOBOWYCH W PRZYPADKU KOLIZJI DROGOWYCH


ŚWIETLIK M.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 37.80 Twoja cena  35,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Analiza możliwości poprawy bezpieczeństwa dzieci przewożonych w samochodach osobowych w przypadku kolizji drogowych


W pracy przedstawiono analizę możliwości redukcji skutków wypadków drogowych wśród małych dzieci przewożonych samochodami osobowymi w specjalnych urządzeniach przytrzymujących – „fotelikach bezpieczeństwa dla dziecka”.

Na wstępie dokonano przeglądu statystyk wypadków samochodowych z udziałem dzieci oraz stanu wiedzy na temat stosowanych środków biernej ochrony małych pasażerów. Następnie opisano przyjętą miarę ryzyka obrażeń dziecka, bazującą na wybranych biomechanicznych kryteriach urazu głowy i szyi, oraz zaprezentowano koncepcję badań teoretycznych za pomocą 4 komputerowych modeli symulacyjnych (pakiet MADYMO) układu dziecko-fotelik, różniących się sposobem mocowania fotelika. Rozważono sztywne połączenie fotelika z pojazdem (odpowiednik systemu ISOFIX) oraz połączenia umożliwiające kontrolowany ruch obrotowy i/lub postępowy fotelika. Zasadnicza część pracy zawiera opis i wyniki badań parametrycznych 4 modeli układu dziecko-fotelik, w warunkach symulowanego czołowego zderzenia samochodu ze sztywną przeszkodą, z prędkością około 50 km/h. Uzyskane rezultaty badań symulacyjnych uwzględniono przy konstrukcji doświadczalnego modelu fotelika. Następnie przedstawiono koncepcję i zakres badań eksperymentalnych wykonanych na specjalnym stanowisku do testów zderzeniowych sled-test. Opisano modele doświadczalne manekina Q3 i fotelika oraz porównano wyniki sygnałów pochodzących z czujników manekina dla przypadków fotelika mocowanego sztywno i obrotowo. Dodatkowo zamieszczono wyniki walidacji obu modeli symulacyjnych, będących reprezentantami modeli doświadczalnych. Podsumowanie pracy zawiera ważniejsze wnioski oraz perspektywy dalszych badań.


1. Wprowadzenie
1.1. Problemy i inicjatywy na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym
1.2. Statystyki ofiar wypadków samochodowych
1.3. Środki ochrony dzieci przewożonych w samochodach osobowych

2. Przegląd stanu wiedzy na temat środków biernej ochrony dzieci przewożonych w samochodach osobowych
2.1. Historia rozwoju fotelików samochodowych dla dzieci
2.2. Systemy CRS mocowane ruchliwie względem kabiny pojazdu
2.3. Wnioski
2.4. Cel i zakres pracy

3. Metody badań
3.1. Obiekt badań oraz założenia do analiz modelowych
3.2. Oprogramowanie - pakiet MADYMO
3.3. Modele symulacyjne układu dziecko-fotelik
3.4. Miara ryzyka obrażeń
3.5. Strefa ruchu układu dziecko-fotelik

4. Przebieg i wyniki badań symulacyjnych
4.1. Wyniki badań modelu fotelika zablokowanego FCSS
4.2. Wstępne wyniki badań modelu fotelika PCSS
4.3. Wyniki badań modelu fotelika przesuwnego SCSS
4.4. Wyniki badań modelu fotelika przesuwno-obrotowego S-PCSS
4.5. Wyniki dodatkowych badań symulacyjnych modelu PCSS

5. Badania doświadczalne
5.1. Model doświadczalny manekina Q3
5.2. Model doświadczalny fotelika
5.3. Stanowisko do badań dynamicznych
5.4. Zakres badań doświadczalnych
5.5. Kinematyka wózka jezdnego i fotelika
5.6. Wyniki badań dynamicznych

6. Weryfikacja i walidacja modelu symulacyjnego
6.1. Walidacja jakościowa kinematyki manekina
6.2. Analiza porównawcza czasowych przebiegów doświadczalnych i symulacyjnych

7. Podsumowanie

8. Załączniki

Bibliografia
Summary


120 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022