ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

HORYZONTY DZIECIĘCYCH ZNACZEŃ KREOWANIE ŚRODOWISKA UCZENIA SIĘ


BONAR J. WIŚNIEWSKA-KIN M. BUŁA A. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.79 Twoja cena  42,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Horyzonty dziecięcych znaczeń

Kreowanie środowiska uczenia się


Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego możliwości i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa.

Książka powstała z inspiracji ukierunkowanych na trzy obszary: kulturę edukacji osadzoną w tradycji sprowadzającej kształcenie do transmisji wiedzy i przekonań, środowisko edukacyjne pobudzające rozwój dziecięcych zdolności oraz kreatywność pojmowaną jako dziecięce odczytywanie, rozpoznawanie i wymyślanie świata. Podobnie jak w tomie Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice - rozpoznania - perspektywy, można tu znaleźć odwołania do wielu teorii mieszczących się jednak w dyskursie konstruktywistycznym. Niezależnie od podejmowanej problematyki większość Autorów ujmuje ją z perspektywy interpretatywnej.


Wstęp 7

Bogusław Śliwerski, Krytycznie o stanie badań i awansów naukowych w pedagogice wczesnoszkolnej 13
Wiesława Leżańska, Działania polskich pedologów jako dobre tradycje badań nad dzieckiem 29
Joanna Sosnowska, Organizacja i zadania miejskich placówek wychowania przedszkolnego w Łodzi w okresie międzywojennym 43
Alina Wróbel, Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji 59
Krzysztof J. Szmidt, Twórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznej 71
Marta Uberman, Od kształtu koła do wizerunku człowieka – obrazowanie figuratywne dziecka w perspektywie poszukiwań archetypowo-mitycznych symboli kultury 83
Elżbieta Płóciennik, Twórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnym statusem 97
Anna Buła, Najmłodsi uczniowie filozofują – w horyzoncie dziecięcej dyskusji o prawdzie, wolności i pięknie 109
Jovita Vaškevič-Buś, Twórcza aktywność uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej w zakresie pisania opowiadań inspirowanych obrazkiem 121
Karolina Skarbek, Pobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznych 131

Noty o Autorach 143


144 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022