ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.39 47,87   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKET INTELLIGENCE JAKO PROGRAM WSPARCIA PROCESÓW DECYZYJNYCH WE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE


GREGOR B. KALIŃSKA-KULA M.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 50.39 Twoja cena  47,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie


Monografia dotyczy roli informacji oraz wiedzy rynkowej i marketingowej w zarządzani u organizacją. Cechą współczesnego otoczenia biznesu jest niepewność i złożoność, a przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wzrost ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej, muszą posiadać sprawny system pozyskiwania informacji i przekształcania ich w wiedzę. Funkcję wspierającą procesy zarządcze w organizacji pełni m.in. Market Intelligence – praktyczny program działań, umożliwiający skuteczne pozyskiwanie informacji o rynku i jego uczestnikach.

Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. Autorzy, opierając się na studiach literaturowych oraz wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach, wyjaśniają istotę i określają rolę Market Intelligence w generowaniu użytecznej wiedzy na potrzeby wsparcia decyzji menedżerskich we współczesnych organizacjach.

Książka jest adresowana do pracowników nauki zajmujących się zarządzaniem wiedzą oraz nowymi technologiami, a także do przedstawicieli praktyki gospodarczej. Może być również wykorzystywana w dydaktyce, na różnych poziomach studiów, w ramach przybliżania problematyki dotyczącej zarządzania wiedzą, badań rynkowych i marketingowych.


Wstęp 7

1. Realia współczesnego rynku jako czynnik rozwoju Market Intelligence 11
1.1. Złożoność otoczenia rynkowego organizacji w dobie cyfryzacji 11
1.2. Konsument w społeczeństwie informacyjnym 22
1.3. Zarządzanie informacjami w kontekście podejmowania decyzji opartych na danych – data driven decision making 29
1.4. Specyfika współczesnego otoczenia biznesowego przedsiębiorstw w świetle wyników badań 35

2. Pojęcie, cele i zadania Market Intelligence 43
2.1. Definicja i istota Market Intelligence 43
2.2. Market Intelligence a pojęcia pokrewne 53
2.3. Market Intelligence jako program 68
2.4. Market Intelligence w świetle wyników międzynarodowych badań 78

3. Pozyskiwanie wiedzy o rynku w praktyce rodzimych przedsiębiorstw – wyniki badań własnych 97
3.1. Metodyka badania i charakterystyka próby 97
3.2. Upowszechnienie systemu Market Intelligence, czynniki go determinujące oraz skuteczność podejmowanych decyzji zarządczych 102
3.3. Organizacja, stopień zaawansowania oraz korzyści z programu Market Intelligence 115

Zakończenie 135
Bibliografia 137
Spis rysunków 145
Spis tabel 147
Od Redakcji 151


152 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022