|
WSPÓŁCZESNA EDUKACJA MENEDŻERSKA BADANIA ETNOGRAFICZNE
POSTUŁA A. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Współczesna edukacja menedżerska
Badania etnograficzne
Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście
społeczno-gospodarczym.
Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz
kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu
menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe
ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego
uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania,
programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola
nauczyciela akademickiego w tym procesie.
Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach
2012–2018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny.
Dr Agnieszka Postuła – pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi
badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych
oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także
szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i
negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej i doradczej. Autorka wielu publikacji w
językach polskim, angielskim i rosyjskim.
Przedmowa
1. Wprowadzenie do problematyki edukacji menedżerskiej
1.1. Przedmiot i cel opracowania
1.2. Podstawy teoretyczne
1.3. el naukowy i problemy badawcze
1.4. Metodologia badań
1.5. Struktura
2. Zarządzanie a edukacja menedżerska
2.1. Zarządzanie i organizacje
2.2. Edukacja menedżerska
2.3. Studia Master of Business Administration
2.4. Krytyczna edukacja menedżerska
2.5. Kogo kształcą szkoły biznesu?
3. Kultura menedżerska/kultura profesjonalna
3.1. Profesja menedżera
3.2. Funkcje menedżerskie
3.3. Role menedżerskie
3.4. Kompetencje menedżerskie
3.5. Wartości menedżerskie
3.6. Tożsamość menedżerska
3.7. Autorytet menedżera
4. Wyniki badań etnograficznych
4.1. Nota metodologiczna
4.2. Perspektywa studentów
Kto studiuje zarządzanie? Sylwetki studentów
Pomysły i plany na przyszłość
Motywacje i oczekiwania studentów
Uwarunkowania społeczno-pokoleniowe
4.3. Perspektywa absolwentów
Kim jest absolwent szkoły biznesu? Sylwetki menedżerów
Praktyczna definicja i rola menedżera
Kompetencje menedżerskie a wartości menedżerskie
Menedżer jako autorytet
4.4. Rola i wyzwania edukacji menedżerskiej
Krytyka edukacji menedżerskiej
Metody kształcenia
Rekrutacja menedżerów
5. Wnioski
5.1. Przyszłość edukacji menedżerskiej
5.2. Kształcenie menedżerów
5.3. Programy i metody nauczania - perspektywa menedżerska
5.4. Typologie uczelni
5.5. Nowa rola nauczyciela
5.6. Ograniczenia i kierunki dalszych badań
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
292 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|