ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.90 52,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓŁCZESNA EDUKACJA MENEDŻERSKA BADANIA ETNOGRAFICZNE


POSTUŁA A.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesna edukacja menedżerska

Badania etnograficzne


Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście społeczno-gospodarczym.

Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania, programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola nauczyciela akademickiego w tym procesie.

Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach 2012–2018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny.


Dr Agnieszka Postuła – pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej i doradczej. Autorka wielu publikacji w językach polskim, angielskim i rosyjskim.


Przedmowa

1. Wprowadzenie do problematyki edukacji menedżerskiej
1.1. Przedmiot i cel opracowania
1.2. Podstawy teoretyczne
1.3. el naukowy i problemy badawcze
1.4. Metodologia badań
1.5. Struktura

2. Zarządzanie a edukacja menedżerska
2.1. Zarządzanie i organizacje
2.2. Edukacja menedżerska
2.3. Studia Master of Business Administration
2.4. Krytyczna edukacja menedżerska
2.5. Kogo kształcą szkoły biznesu?

3. Kultura menedżerska/kultura profesjonalna
3.1. Profesja menedżera
3.2. Funkcje menedżerskie
3.3. Role menedżerskie
3.4. Kompetencje menedżerskie
3.5. Wartości menedżerskie
3.6. Tożsamość menedżerska
3.7. Autorytet menedżera

4. Wyniki badań etnograficznych
4.1. Nota metodologiczna
4.2. Perspektywa studentów
Kto studiuje zarządzanie? Sylwetki studentów
Pomysły i plany na przyszłość
Motywacje i oczekiwania studentów
Uwarunkowania społeczno-pokoleniowe
4.3. Perspektywa absolwentów
Kim jest absolwent szkoły biznesu? Sylwetki menedżerów
Praktyczna definicja i rola menedżera
Kompetencje menedżerskie a wartości menedżerskie
Menedżer jako autorytet
4.4. Rola i wyzwania edukacji menedżerskiej
Krytyka edukacji menedżerskiej
Metody kształcenia
Rekrutacja menedżerów

5. Wnioski
5.1. Przyszłość edukacji menedżerskiej
5.2. Kształcenie menedżerów
5.3. Programy i metody nauczania - perspektywa menedżerska
5.4. Typologie uczelni
5.5. Nowa rola nauczyciela
5.6. Ograniczenia i kierunki dalszych badań

Bibliografia
Spis tabel i rysunków


292 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022