ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAJLEPSZE PRAKTYKI SKUTECZNEGO MENEDŻERA


BACZYŃSKA A. CZARCZYŃSKA A. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.90 Twoja cena  42,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Najlepsze praktyki skutecznego menedżera


Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania.

W ramach Akademii menedżerowie dowiadują się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się.

Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji.

W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej „stare nawyki” wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu.


Rozdział 1
Wprowadzenie - kompetencje menedżera (Anna Baczyńska, Agnieszka Jóźwik)
Czy kompetencje się zmieniają na poszczególnych szczeblach zarządzania?
Polecana literatura

Rozdział 2
Leadership - rola przywódcy w organizacji (Anna Baczyńska)
2.1. Perspektywa historyczna, czyli od kierownika do lidera
2.2. Nurty badań nad przywództwem
2.3. Skuteczne delegowanie zadań według modelu Herseya i Blancharda
2.4. Menedżer czy lider. Kogo potrzebuje współczesna organizacja?
Polecana literatura

Rozdział 3
Budowanie zespołu (Radosław Ścibek)
3.1. Razem czy osobno
3.2. Efektywne zespoły według Google‘a
3.3. Pracowniku, do zmotywowania przystąp!
3.4. Podsumowanie doświadczeń z perspektywy rozwoju
Polecana literatura

Rozdział 4
Komunikacja w organizacji (Anna Czarczyńska)
4.1. Co to jest?
4.2. Jaka organizacja - taka komunikacja
4.3. Reguły komunikacji w organizacji
Polecana literatura

Rozdział 5
Kluczowe rozmowy menedżera (Marcin Jóźwik)
5.1. Trudna rozmowa czy rozmowa kluczowa?
5.2. W jaki sposób dochodzi do kluczowej rozmowy?
5.3. Widok z galerii
5.4. Budowanie zrozumienia - wspólna mapa znaczeń
5.5. Podjęcie decyzji
5.6. Prowadzenie kluczowej rozmowy - skrypt
5.8. Zadanie wdrożeniowe
Polecana literatura

Rozdział 6
Coachingowy styl zarządzania (Lidia D. Czarkowska)
6.1. Czym jest coaching i jakie są specjalizacje w zakresie interwencji coachingowych?
6.2. Wyznaczniki coachingowego stylu zarządzania i kreowania coachingowej kultury organizacyjnej
6.3. Implikacje praktyczne - modele, narzędzia i schematy użyteczne w coachingowym stylu zarządzania
Polecana literatura

Rozdział 7
Negocjacje wewnętrzne i zewnętrzne (Anna Czarczyńska)
7.1. Założenia negocjacji
7.2. Ja jako negocjator
7.3. Etapy negocjacji
7.4. Komunikacja podporządkowana celowi negocjacji
7.5. Otoczenie biznesowe - wielokrotność dostępnych wariantów
7.6. Negocjacje jako etap procesu budowania relacji
Polecana literatura

Rozdział 8
Prowadzenie spotkań zespołu (Marcin Jóźwik)
8.1. Grupa czy zespół?
8.2. Dlaczego ludzie lubią pracować w dobrze funkcjonującym zespole?
8.3. Dynamika grupy
8.4. Role grupowe
8.5. Prowadzenie spotkań zespołu
8.6. Rodzaje spotkań zespołu
8.7. Struktura spotkania zespołu
8.8. Zadanie wdrożeniowe
Polecana literatura

Rozdział 9
Sztuka zarządzania uwagą, czyli wystąpienia publiczne (Jarosław Kulczycki)
9.1. Odkąd zaczęliśmy mówić, opowiadamy i słuchamy opowieści. Nie prezentuj - opowiadaj
9.2. Szczypta teorii, czyli eksperyment Mehrabiana
9.3. Trening czyni mistrza!
9.4. UWAGA!!!
Polecana literatura

Rozdział 10
Kluczowe aspekty human resources dla menedżerów (Anna Baczyńska, Marcin Jóźwik)
10.1. Wstęp
10.2. Kluczowe aspekty human resources - część pierwsza: zatrudnianie
10.3. Kluczowe aspekty human resources: rozwijanie i motywowanie pracowników
10.4. Wdrożenie do pracy (onboarding)
10.5. Rozwijanie kompetencji pracowników
10.6. Kluczowe aspekty human resources: ocenianie pracowników
10.7. Zadanie wdrożeniowe
Polecana literatura

Rozdział 11
Zarządzanie zmianą (Anna Baczyńska)
11.1. Czym jest zmiana?
11.2. Obszary i strategie wprowadzania zmian w organizacji
11.3. Etapy przechodzenia przez zmiany
11.4. Ekologia zmiany
11.5. Komunikowanie zmian
Polecana literatura

Rozdział 12
Zarządzanie konfliktem (Anna Baczyńska)
12.1. Jak definiujemy konflikt?
12.2. Źródła konfliktów i sposoby ich rozwiązywania
12.3. Narzędzi komunikacji przydatne w konfliktach
12.4. Rozwiązywanie konfliktu
12.5. Metody rozwiązywania konfliktów
12.6. Zapobieganie konfliktom, czyli jak wietrzyć emocje
Polecana literatura

Rozdział 13
Zastosowanie krytycznego myślenia w rozwiązywaniu konfliktów (Dominika Wojtowicz)
13.1. Wstęp
13.2. Podstawowe kompetencje osoby myślącej krytycznie
13.3. Myślenie krytyczne w sytuacjach konfliktowych
13.4. Krytyczne myślenie jako obrona przed heurystykami i uprzedzeniami
13.5. Krytyczne myślenie a budowanie i ocena argumentów
13.6. Mapy argumentów
Polecana literatura

Rozdział 14
Zarządzanie przez wartości (Agnieszka Jóźwik)
14.1. Wartości jako przewaga konkurencyjna
14.2. Skąd się biorą wartości w organizacji?
14.3. Spójność deklaracji wartości i działań organizacji
14.4. Zarządzanie przez wartości (MBV)
Polecana literatura

Rozdział 15
Career path? Czyli dokąd? (Anna Czarczyńska, Agnieszka Jóźwik)
15.1. A może by tak własna firma?
15.2. Zarządzaj sobą, a potem ludźmi
15.3. Dokąd zmierza świat? Strategie bogatych
15.4. Poszerzaj swoje horyzonty!
15.5. Wymiary różnorodności - uważaj, w jaką kulturę organizacji wchodzisz!
15.6. Odpowiedzialność menedżera za talenty swoje i innych
15.7. Analiza indywidualnego potencjału zawodowego
Polecana literatura


310 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022