Szef wymagający i wyrozumiały
Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza
Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w
osiągnięciu wspaniałych rezultatów.
Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do
powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz się menedżerem, mówienie
staje się twoją pracą — i obowiązkiem.
Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i
w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym
szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do
skutecznego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość.
Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie agresywnym z
jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej. W tym podejściu chodzi o takie
kierowanie ludźmi, które łączy w odpowiedni sposób pochwały z krytyką, by pomóc
ludziom uzyskiwać lepsze wyniki.
Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swoimi pracownikami, a Scott udało się
zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy:
- OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE
- SKUTECZNOŚĆ
- ZROZUMIENIE ZNACZENIA
Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych lub wyczerpanych
pracowników, napisany zarówno dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
Kim Scott cieszy się zasłużoną reputacją doskonałej
szefowej, z której opinią liczy się każdy dyrektor generalny. W tej niezwykłej
publikacji czerpie ze swojego bogatego doświadczenia, oferując szczere i precyzyjne
wskazówki na temat przywództwa: wyjaśnia między innymi, w jaki sposób przekazywać (i
odbierać) feedback, jak podejmować dobre decyzje, jak nie zatrzymywać się w miejscu i
dążyć przed siebie. Jeśli zarządzasz ludźmi — bez względu na to, czy kierujesz
jedną osobą, czy tysiącem ludzi — potrzebujesz tej książki. Natychmiast.
Daniel Pink, autor bestsellera „New York Timesa” Drive.
Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
Lektura książki Szef wymagający i wyrozumiały pomoże
ci zainspirować członków swoich zespołów do wykonania wyśmienitej pracy – pracy
ich życia. Spostrzeżenia Kim Scott — oparte na jej doświadczeniach, wnikliwych
obserwacjach i inteligentnej analizie — pomogą ci stać się lepszym liderem i
zbudować bardziej efektywną organizację.
Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, autorka książki
Włącz się do gry
Książkę przeczytałam jednym tchem — wspaniale jest
móc poznać model, który pozwala jednocześnie stać się lepszym szefem i lepszym
kolegą. Pełna jest otwierających oczy faktów, doskonałych rad i praktycznych wskazówek,
a wszystko to zilustrowane ciekawymi (i często zabawnymi) historiami z życia Kim Scott i
jej doświadczeń zdobytych w takich firmach jak Apple i Google oraz w różnego rodzaju
startupach. Książka, którą koniecznie należy przeczytać.
Gretchen Rubin, autorka bestsellera „New York Timesa” Projekt
szczęście
KIM SCOTT jest współzałożycielką i dyrektorem generalnym firmy
Candor. Pracowała jako doradca w takich firmach jak Dropbox, Kurbo, Qualtrics, Shyp,
Twitter oraz w kilku innych firmach wysokich technologii. Była członkiem kadry w Apple
University, a przedtem stała na czele zespołów AdSense, YouTube i Doubleclick Online
Sales and Operations w Google. Jeszcze wcześniej była współzałożycielką i
dyrektorem generalnym startupu Juice Software oraz szefem rozwoju biznesowego w Delta
Three i Capital Thinking. Na początkach swojej kariery pracowała jako doradca w FCC,
zarządzała kliniką pediatryczną w Kosowie, była odpowiedzialna za uruchomienie
zakładu szlifowania brylantów w Moskwie oraz była analitykiem w Soviet Companies Fund.
CZĘŚĆ I. NOWA FILOZOFIA ZARZĄDZANIA
1. BUDOWANIE RELACJI OPARTYCH NA RADYKALNEJ SZCZEROŚCI
Przynieś całe swoje ja do pracy
2. BIERZ, DAWAJ I ZACHĘCAJ DO DZIELENIA SIĘ
WSKAZÓWKAMI
Tworzenie kultury otwartej komunikacji
3. ZROZUM, CO MOTYWUJE KAŻDEGO CZŁONKA TWOJEGO ZESPOŁU
Pomagając ludziom, zrób krok w stronę ich marzeń
4. WSPÓLNE OSIĄGANIE WYNIKÓW
Mówienie ludziom, co mają robić, nie sprawdza się
CZĘŚĆ II. NARZĘDZIA I TECHNIKI
5. RELACJE
Narzędzia budowy zaufania w relacjach z bezpośrednimi podwładnymi
6. WSPARCIE
Pomysły jak przyjmować/dawać/zachęcać ludzi do wyrażania pochwał i krytyki
7. ZESPÓŁ
Techniki pozwalające uniknąć znudzenia i wypalenia
8. WYNIKI
Narzędzia, które pomogą wam szybciej zrobić to, co robicie razem
Zaczynamy
Podziękowania
358 stron, Format: 14.1x21.8cm, oprawa miękka