ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CROWDFUNDING W POLSCE


PLUSZYŃSKA A. SZOPA A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Crowdfunding w Polsce


Recenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding – finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która – podejmując temat dyskutowany na całym świecie – wypełnia lukę na polskim rynku.

Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz – dzięki zamieszczeniu studiów przypadku – inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.

Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki


Wstęp

CROWDFUNDING - ISTOTA ZJAWISKA

Anna Pluszyńska
Crowdfunding - historia i definiowanie

Anna Szopa
Charakterystyka modeli i platform crowdfundingowych w Polsce

Katarzyna Żukrowska
Crowdfunding w Polsce na tle doświadczeń Stanów Zjednoczonych i wybranych krajów europejskich

Krystyna Mitręga-Niestrój
Crowdfunding w Polsce na tle doświadczeń wybranych krajów rozwijających się w Azji i Afryce

Katarzyna Kozioł-Nadolna
Crowdfunding a model otwartej innowacji

Magdalena Gostkowska-Drzewicka
Perspektywy rozwoju rynku crowdfundingu w Polsce

CROWDFUNDING W ORGANIZACJACH

Magdalena Frańczuk
Instytucja crowdfundingu w świetle unijnych i polskich regulacji prawnych

Dariusz Gibasiewicz
Podatkowe aspekty crowdfundingu w Polsce

Aneta Ewa Waszkiewicz
Crowdfunding jako odpowiedź na potrzeby sektora MŚP w Polsce

Dominika Kordela
Wykorzystanie crowdfundingu w finansowaniu wczesnych faz rozwoju przedsiębiorstwa

RÓŻNE OBLICZA CROWDFUNDINGU

Blanka Brzozowska
Crowdfunding w Polsce w perspektywie kulturoznawczej

Katarzyna Golonka
Człowiek czy pieniądze - transformacja koncepcji crowdfundingu

Agnieszka Soból
"Siła tłumu" - crowdsourcing i crowdfunding w zrównoważonym rozwoju miast

CROWDFUNDING - STUDIA PRZYPADKÓW

Anna Pluszyńska, Agnieszka Konior
Festiwal Kultury i Mediów Polikultura jako przykład kampanii crowdfundingowej w kulturze

Maria Katarzyna Grzegorzewska, Gabriela Kuc-Stefaniuk
Crowdfunding jako zjawisko aktywizujące społeczności małych i średnich miast na przykładzie Białej Podlaskiej

Urszula Mrzygłód, Marcin Skurczyński, Joanna Adamska-Mieruszewska
Charakterystyka inicjatyw crowdfundingowych w Polsce na przykładzie wybranych branż sektora kreatywnego

Roman Wosiek
Nowoczesne usługi finansowe. Social lending w sektorze przedsiębiorstw

Biogramy


320 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022