ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZESTRZENIE MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA


JASTRZĘBSKI J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przestrzenie mediów i dziennikarstwa


„Książka Jerzego Jastrzębskiego jest zbiorem artykułów i esejów, które łączy przedmiot refleksji – media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Wspólną cechą wszystkich tekstów składających się na publikację jest wartka narracja, piękny język oraz liczne odniesienia do bogatej interdyscyplinarnej literatury przedmiotu. Podejmowana w poszczególnych rozdziałach tematyka jest obudowana solidnym i szerokim kontekstem historycznym i kulturowym. Czytelnik dowie się, jakie teorie i paradygmaty dotyczące oddziaływania mediów dominowały w przeszłości, jakie są współczesne ustalenia, co wpłynęło na zmiany oraz jakie mogą być ich konsekwencje.

Zakres tematyczny poszczególnych wątków jest bardzo szeroki – od rozważań metanaukowych i definicyjnych, przez krytyczną analizę paradygmatów i wpływowych teorii medioznawczych, po charakterystykę i analizę istniejącego stanu mediów i problemów współczesnego dziennikarstwa.

Zaletą publikacji jest łączenie perspektyw wielu dyscyplin naukowych, dzięki czemu poszczególne problemy związane ze współczesnymi mediami oraz dziennikarstwem, a także nowymi zjawiskami w komunikacji społecznej zostały ukazane w szerokim kontekście nauk humanistycznych i społecznych. Solidny warsztat naukowy i interdyscyplinarna wiedza autora sprawiają, że otrzymujemy dzieło, w którym wszyscy zainteresowani mediami i dziennikarstwem znajdą coś ciekawego i frapującego, choćby w postaci nowej perspektywy, dzięki której zjawisko pozornie znane i dobrze opisane w literaturze medioznawczej nabiera nowego znaczenia i rodzi chęć podążenia nowym tropem w badaniach”.

Z recenzji dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz, prof. KA


Prof. zw. dr hab. Jerzy Jastrzębski -- profesor zwyczajny na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. W swoich pracach zajmuje się najnowszą historią kultury i polityki kulturalnej, kultury masowej i ludowej, dziennikarstwa, medioznawstwa i pedagogiki. Przez wiele lat współpracował z radiem Wolna Europa, Polskim Radiem i mediami zagranicznymi. Autor kilkunastu monografii i słowników. Obecnie koncentruje się na problemach etyki dziennikarskiej i aksjologii mediów.


Wstęp

Czy możliwa jest socjologia mediów?
O kulcie dialogu
Internet jako przedmiot wiary
Mit "Wielkiego Otwarcia". Spirala milczenia i framing internetowy
Dlaczego nie możemy wierzyć mediom? Dlaczego musimy wierzyć mediom?
Wstyd w mediach
"Cichy papież" - religia i media
"Zmierzch mediów" czy "koniec dziennikarstwa" (jakie znamy)?
Nauka i dziennikarstwo w środowisku cyfrowym. Przeciążenie informacyjne i ekonomia uwagi
Agenda-setting i medialne ramy tożsamości
Nowe media i dehumanizacja edukacji
Etyka dziennikarska jako ideologia
Dziennikarstwo polskie 1935 i 1947. Ciągłość i zmiana
Dziennikarstwo polskie 2017. Ciągłość czy zmiana?
Rynek i system medialny we Włoszech
Prasowe gatunki dziennikarskie we Włoszech

Bibliografia


262 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022