|
PRZESTRZENIE MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA
JASTRZĘBSKI J. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przestrzenie mediów i dziennikarstwa
„Książka Jerzego Jastrzębskiego jest zbiorem artykułów i
esejów, które łączy przedmiot refleksji – media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
Wspólną cechą wszystkich tekstów składających się na publikację jest wartka
narracja, piękny język oraz liczne odniesienia do bogatej interdyscyplinarnej literatury
przedmiotu. Podejmowana w poszczególnych rozdziałach tematyka jest obudowana solidnym i
szerokim kontekstem historycznym i kulturowym. Czytelnik dowie się, jakie teorie i
paradygmaty dotyczące oddziaływania mediów dominowały w przeszłości, jakie są współczesne
ustalenia, co wpłynęło na zmiany oraz jakie mogą być ich konsekwencje.
Zakres tematyczny poszczególnych wątków jest bardzo szeroki – od rozważań
metanaukowych i definicyjnych, przez krytyczną analizę paradygmatów i wpływowych
teorii medioznawczych, po charakterystykę i analizę istniejącego stanu mediów i
problemów współczesnego dziennikarstwa.
Zaletą publikacji jest łączenie perspektyw wielu dyscyplin naukowych, dzięki czemu
poszczególne problemy związane ze współczesnymi mediami oraz dziennikarstwem, a także
nowymi zjawiskami w komunikacji społecznej zostały ukazane w szerokim kontekście nauk
humanistycznych i społecznych. Solidny warsztat naukowy i interdyscyplinarna wiedza
autora sprawiają, że otrzymujemy dzieło, w którym wszyscy zainteresowani mediami i
dziennikarstwem znajdą coś ciekawego i frapującego, choćby w postaci nowej
perspektywy, dzięki której zjawisko pozornie znane i dobrze opisane w literaturze
medioznawczej nabiera nowego znaczenia i rodzi chęć podążenia nowym tropem w badaniach”.
Z recenzji dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz, prof. KA
Prof. zw. dr hab. Jerzy Jastrzębski -- profesor zwyczajny na
Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie w Instytucie Dziennikarstwa i
Komunikacji Społecznej. W swoich pracach zajmuje się najnowszą historią kultury i
polityki kulturalnej, kultury masowej i ludowej, dziennikarstwa, medioznawstwa i
pedagogiki. Przez wiele lat współpracował z radiem Wolna Europa, Polskim Radiem i
mediami zagranicznymi. Autor kilkunastu monografii i słowników. Obecnie koncentruje się
na problemach etyki dziennikarskiej i aksjologii mediów.
Wstęp
Czy możliwa jest socjologia mediów?
O kulcie dialogu
Internet jako przedmiot wiary
Mit "Wielkiego Otwarcia". Spirala milczenia i framing internetowy
Dlaczego nie możemy wierzyć mediom? Dlaczego musimy wierzyć mediom?
Wstyd w mediach
"Cichy papież" - religia i media
"Zmierzch mediów" czy "koniec dziennikarstwa" (jakie znamy)?
Nauka i dziennikarstwo w środowisku cyfrowym. Przeciążenie informacyjne i ekonomia
uwagi
Agenda-setting i medialne ramy tożsamości
Nowe media i dehumanizacja edukacji
Etyka dziennikarska jako ideologia
Dziennikarstwo polskie 1935 i 1947. Ciągłość i zmiana
Dziennikarstwo polskie 2017. Ciągłość czy zmiana?
Rynek i system medialny we Włoszech
Prasowe gatunki dziennikarskie we Włoszech
Bibliografia
262 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|