|
POZYCJA PRAWNA PRZEDSIĘBIORCÓW TELEKOMUNIKACYJNYCH O ZNACZĄCEJ POZYCJI RYNKOWEJ
STEFAŃSKA E. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 89.99 Twoja cena 85,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pozycja prawna przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej
Publikacja stanowi pierwsza na rynku wydawniczym monografię, w której dokonano
analizy zagadnienia pozycji prawnej przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o znaczącej
pozycji rynkowej.
Została w niej zawarta charakterystyka praw i obowiązków przedsiębiorcy
telekomunikacyjnego w aspektach materialnoprawnym i prawnoprocesowym, a także sankcji
związanych z niewykonaniem obowiązków wynikających z mocy ustawy bądź nałożonych w
decyzji administracyjnej. Jest ona efektem przeprowadzonych przez Autorkę wynikającej z
dorobku piśmiennictwa polskiego i europejskiego oraz orzecznictwa Trybunału
Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, Trybunału
Konstytucyjnego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, Sądu Najwyższego i sądów
powszechnych.
Monografia przeznaczona jest zarówno dla teoretyków prawa, jak i praktyków
zajmujących się problematyką regulacji rynku telekomunikacyjnego - sędziów,
adwokatów, radców prawnych, a także pracowników zatrudnionych w organach regulacyjnych
i przedsiębiorstwach telekomunikacyjnych.
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział I. Regulacja rynków telekomunikacyjnych
1. Pojęcie i cele regulacji rynku
2. Prawne instrumenty regulacji rynku
2.1. Akty normatywne
2.2. Akty administracyjne
2.3. Inne działania
3. Prawne podstawy funkcjonowania sektora telekomunikacyjnego
3.1. Prawo unijne
3.2. Prawo krajowe
4. Regulacja rynku telekomunikacyjnego
4.1. Charakterystyka rynku telekomunikacyjnego
4.2. Rynki telekomunikacyjne podlegające regulacji
4.3. Cele i zasady regulacji rynków telekomunikacyjnych
4.4. Rodzaje działań organów regulacyjnych
4.5. Regulacja rynku a stosowanie prawa konkurencji
4.6. Regulacja rynków telekomunikacyjnych a swoboda prowadzenia działalności
gospodarczej
4.7. Regulacja rynków telekomunikacyjnych a prawo własności
Rozdział II. Organy właściwe do regulacji rynków telekomunikacyjnych
1. Pojęcie organu regulacyjnego
2. Organy regulacji rynku telekomunikacyjnego według prawa unijnego
3. Krajowe organy regulacyjne właściwe w sprawach telekomunikacji
3.1. Pozycja prawna Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
3.2. Zadania Prezesa UKE
3.3. Kompetencje Prezesa UKE
3.3.1. Analiza rynków telekomunikacyjnych
3.3.2. Określenie rynku właściwego i ustalenie, czy na rynku właściwym występuje
przedsiębiorca o znaczącej pozycji rynkowej
3.3.2.1. Postępowanie konsultacyjne
3.3.2.2. Postępowanie konsolidacyjne. Przesłanka wpływu rozstrzygnięcia na stosunki
handlowe między państwami członkowskimi
3.3.2.3. Współdziałanie z Prezesem UOKiK
3.3.2.4. Obowiązek uwzględnienia opinii i wspólnych stanowisk BEREC
3.3.2.5. Współdziałanie z organami regulacyjnymi innych państw
3.3.3. Wyznaczenie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o znaczącej pozycji rynkowej
3.3.4. Orzekanie w przedmiocie obowiązków regulacyjnych przedsiębiorców
telekomunikacyjnych
3.3.5. Rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi dotyczących
dostępu telekomunikacyjnego
3.3.6. Wyznaczenie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego do świadczenia usługi powszechnej
3.4. Organy europejskie
3.4.1. Zadania i kompetencje Komisji Europejskiej
3.4.2. Zadania i kompetencje BEREC
Rozdział III. Pozycja prawna przedsiębiorcy telekomunikacyjnego a jego pozycja
rynkowa
1. Pojęcie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego
2. Znacząca pozycja rynkowa przedsiębiorcy telekomunikacyjnego
2.1. Przesłanka posiadania na rynku właściwym pozycji ekonomicznej odpowiadającej
dominacji
2.2. Kolektywna pozycja znacząca przedsiębiorców telekomunikacyjnych
2.3. Znacząca pozycja rynkowa na innym rynku właściwym (rynku powiązanym)
Rozdział IV. Materialnoprawna pozycja przedsiębiorców telekomunikacyjnych o
znaczącej pozycji rynkowej
1. Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze
2. Obowiązki związane z dostępem telekomunikacyjnym
2.1. Pojęcia dostępu telekomunikacyjnego i połączenia sieci
2.2. Obowiązek prowadzenia negocjacji
2.3. Decyzja o dostępie
2.4. Umowa o dostępie
3. Obowiązki regulacyjne na rynkach hurtowych
4. Obowiązki regulacyjne na rynkach detalicznych
5. Obowiązek zapewnienia dostępu do budynków i infrastruktury telekomunikacyjnej
6. Obowiązki związane ze świadczeniem usługi powszechnej
7. Obowiązki związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i integralności sieci oraz usług
telekomunikacyjnych
8. Obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa
oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego
9. Sankcje administracyjne
Rozdział V. Prawnoprocesowa pozycja przedsiębiorców telekomunikacyjnych o
znaczącej pozycji rynkowej
1. Wpływ prawa unijnego na postępowanie przed krajowymi organami regulacyjnymi oraz
sądami
1.1. Zasada autonomii proceduralnej państw członkowskich
1.2. Ograniczenia autonomii proceduralnej wynikające z prawa unijnego
2. Pozycja prawna przedsiębiorcy telekomunikacyjnego w postępowaniu administracyjnym
przed Prezesem UKE
2.1. Status strony w postępowaniu
2.2. Stosowanie zasad ogólnych postępowania administracyjnego
2.3. Ostateczność, prawomocność i wykonalność decyzji
3. Specyfika poszczególnych rodzajów postępowań administracyjnych
3.1. Postępowanie w przedmiocie stwierdzenia znaczącej pozycji rynkowej przedsiębiorcy
i orzeczenia co do obowiązków regulacyjnych
3.2. Postępowanie w przedmiocie dostępu telekomunikacyjnego
3.3. Postępowanie w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej
4. Prawo do zaskarżenia decyzji Prezesa UKE
4.1. Odwołanie od decyzji do sądu powszechnego
4.1.1. Przedmiot odwołania do sądu powszechnego
4.1.2. Pozycja prawna przedsiębiorcy telekomunikacyjnego w postępowaniu przed sądem
powszechnym
4.1.2.1. Status strony w postępowaniu
4.1.2.2. Problem związania sądu wnioskami i zarzutami odwołania
4.1.2.3. Zarzuty naruszenia procedury administracyjnej
4.1.2.4. Prekluzja dowodowa i ciężar dowodu
4.1.3. Orzeczenia sądu powszechnego
4.2. Skarga na decyzję do sądu administracyjnego
4.2.1. Pozycja prawna przedsiębiorcy telekomunikacyjnego w postępowaniu
sądowoadministracyjnym
4.2.2. Orzeczenia sądu administracyjnego
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
354 strony, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|