|
NEUROPEDAGOGIKA NEUROEDUKACJA I NEURODYDAKTYKA FAKTY I MITY
CHOJAK M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 55.15 Twoja cena 52,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Neuropedagogika neuroedukacja i neurodydaktyka
Fakty i mity
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka... to przede wszystkim książka
napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy,
obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy
z rozdziałów zawiera zarówno praktyczne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia,
oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do
popularnych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako
neuromity czy neurofakty.
Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich,
teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, ale także w zakresie takich
twierdzeń, jak:
- mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens,
ale jedna godzina terapii w tygodniu – już nie),
- płeć ma znaczenie,
- neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję,
- mózg filtruje informacje (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące),
- nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia,
- zgubna droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia
strukturę i funkcjonowanie mózgu.
Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego
wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które obecnie zadaje sobie wielu
pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy
raczej wrócić do przysłowiowych „kamyczków i patyczków”?
Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi,
zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza
publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest
zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole,
przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki.
Wstęp - jak korzystać z tej książki?
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki
Neuropedagogika, czyli co?
Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach
(Evidence Based Education)
Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego
Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci
Z historii neuromitów
Teoria inteligencji wielorakich
Teoria stylów uczenia się
Kinezjologia edukacyjna
Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu
Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat
Wielozadaniowość
Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu
Neurofakt, czyli co?
Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli
Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja
Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję
Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn
Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia
Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością
Zamiast podsumowania
Spis rysunków i tabel
156 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|