Osobliwości innowacji medycznych
Analiza ekonomiczna
Książka jest poświęcona ekonomicznej analizie innowacji medycznych.
Autor stawia sobie za cel poznanie istoty innowacyjności w sektorze medycznym jako
zjawiska gospodarczego. Dokonując oryginalnej egzegezy tego zjawiska, autor wskazuje na
ograniczenia poznawcze klasycznej, w przeważającej mierze utylitarystycznej teorii
ekonomicznej stosowanej zwyczajowo do opisu procesów innowacyjnych w sektorze medycznym.
Jako alternatywę proponuje podejście w duchu Nowej Ekonomii Instytucjonalnej – wraz z
jej właściwym instrumentarium – oraz elementy analizy pluridyscyplinarnej.
Jakie czynniki definiują proces innowacji? Czy możemy wyróżnić cechy innowacji i
procesów jej tworzenia właściwe jedynie dla szeroko ujętej branży medycznej?
W książce czytelnik znajdzie przegląd „osobliwości” właściwych dla innowacji
medycznych, wraz z ich pejzażem w ujęciu statystycznym. Przeglądowi temu towarzyszy
model reprezentatywnej firmy sektora medycznego.
Książka w niezwykle przystępny sposób wyjaśnia meandry
powstawania i dyfuzji innowacji medycznych zarówno na poziomie firm, jak i w strukturze
gospodarczej. Jest to szczególnie cenna lektura dla praktyków i menedżerów sektora
ochrony zdrowia, pozwalająca dogłębnie zrozumieć ekonomiczne uwarunkowania współczesnych
procesów kreowania wartości klinicznej płynącej z innowacji medycznych.
Drago Vuina, Corporate Vice President & General Manager, Novo
Nordisk Italy
Dr Waldemar Karpa – pracownik Katedry Ekonomii Akademii Leona
Koźmińskiego. Absolwent studiów magisterskich, podyplomowych i doktoranckich Sorbony
(Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne) oraz wykładowca paryskich uczelni (Université
Paris-Est i ENSTA-ParisTech). Zainteresowania badawcze dra Karpy koncentrują się głównie
na procesach innowacyjności w obszarze ochrony zdrowia oraz międzynarodowej analizie porównawczej
systemów gospodarczych. Jest członkiem Association Française de Science Economique,
Association for Public Economic Theory, aktywnym uczestnikiem wielu międzynarodowych i
krajowych konferencji ekonomicznych. Prowadzi wykłady gościnne w renomowanych uczelniach
oraz jest autorem licznych innowacji dydaktycznych.
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
Fenomenologia rynków innowacji medycznych
Rozdział drugi
Innowacje medyczne w teorii ekonomii
Rozdział trzeci
Pejzaż innowacji medycznych
Rozdział czwarty
Osobliwość własności intelektualnej
Rozdział piąty
Osobliwość lokalizacyjna
Rozdział szósty
Osobliwość organizacyjna
Rozdział siódmy
Osobliwość informacyjna
Rozdział ósmy
Osobliwość technologiczna
Rozdział dziewiąty
Osobliwy model innowacyjnej firmy sektora medycznego
Podsumowanie
Epilog
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
184 strony, Format: 16.5x23.5cm,oprawa miękka