Przekonywanie i wywieranie wpływu
Inteligencja emocjonalna
Harvard Business Review
Na pozór nieuchwytna i niemal magiczna sztuka przekonywania innych do swoich racji
została już dobrze opisana przez naukowców. Emocje i odczucia wymykają się
racjonalnemu osądowi, jednak to właśnie głos serca sprawia, że ulegamy wpływowi
konkretnej osoby. Ta umiejętność budowania zaufania za pomocą tonu głosu, zachowania
czy mimiki sprawia, że uznajemy słowa i argumenty za prawdziwe, a następnie podążamy
za tą, a nie inną osobą. To właśnie jest sposób na zbudowanie autorytetu lidera.
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Nick Morgan,
Robert Cialdini, Linda A. Hill i Nancy Duarte - autorytety w dziedzinie inteligencji
emocjonalnej. Przekazują oni wskazówki, dzięki którym za sprawą małych, prostych
zmian i subtelnych działań będziesz mógł mądrze kształtować rzeczywistość w
środowisku biznesowym czy w życiu prywatnym. Przeczytasz też o spostrzeżeniach naukowców,
których badania ułatwiają zrozumienie mechanizmów wpływania na postępowanie innych
ludzi. Przekonasz się, że budowanie charyzmy i autentycznego przywództwa opiera się na
budowaniu relacji interpersonalnych.
Zasady skutecznej perswazji
Uczciwość, autorytet, pasja a autentyczna charyzma
Budowanie prawdziwych relacji
Angażowanie i tworzenie więzi
Sztuka przekonywania
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w Harward
Business Review - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych
uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za najbardziej opiniotwórczy w
takich dziedzinach jak ekonomia, praktyki w zarządzaniu czy psychologia zespołów
pracowniczych. W tym zbiorze znajdziesz garść inspirujących porad dotyczących
wywierania wpływu i przekonywania, które ułatwią Ci wykorzystanie inteligencji
emocjonalnej do budowania relacji interpersonalnych, dzięki temu będziesz postrzegany
jako naturalny lider.
1. Zrozumieć cztery składniki sztuki wpływu. Gdy emocje odgrywają istotną
rolę (Nick Morga) (9)
2. Jak wykorzystać wiedzę naukową z zakresu sztuki perswazji. Podstawy
behawioryzmu (Robert Cialdini) (17)
3. Trzy rzeczy, które menedżerowie powinni robić każdego dnia. Pracuj nad
budową zaufania, zespołu oraz tworzeniem sieci kontaktów (Linda A. Hill i Kent
Lineback) (53)
4. Jak nauczyć się charyzmy? Przyciągaj i motywuj (John Antonakis,
Marika Fenley i Sue Liechti) (65)
5. Przekonaj ludzi, przemawiaj do ich potrzeb. Poznaj odbiorców i stwórz z nimi
więź (Nancy Duarte) (89)
6. Historie, które poruszają ludzi. Połącz pomysł i emocje (Wywiad z
Robertem McKee przeprowadzony przez Bronwyn Fryer) (97)
7. Zaskakująca moc perswazji karteczki samoprzylepnej. Pracuj nad relacjami
interpersonalnymi (Kevin Hogan) (121)
8. Kiedy sprzedawać, przemawiając do rozsądku, a kiedy odwołać się do
emocji? Rozum kontra mózg (Michael D. Harris) (131)
144 strony, Format: 22.1x8.6, oprawa twarda