|
REKLAMA A POSTAWY PROZDROWOTNE UJĘCIE EKONOMICZNO-PRAWNE
BARAŃSKA M. MRUK H. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Reklama a postawy prozdrowotne
ujęcie ekonomiczno-prawne
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając
wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo
i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną
odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są
nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem
wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami.
Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w
ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się
własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również
kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W
trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na
podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia.
Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań
produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w
sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne,
połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na
temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa.
264 strony, Format: 15.8x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|