|

BIURO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI PMO
WYROZĘBSKI P. wydawnictwo: PWE , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 68.15 Twoja cena 64,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Biuro zarządzania projektami (PMO)
Każda
organizacja funkcjonująca w globalnej gospodarce jest zmuszona nieustannie podejmować
wyzwania dotyczące m.in. wdrożeń nowych produktów i procesów, aby móc utrzymać się
w konkurencyjnym i ciągle zmieniającym się otoczeniu. Powszechną praktyką staje się
więc powoływanie w przedsiębiorstwach jednostek organizacyjnych zarówno planujących,
organizujących, jak i nadzorujących realizowane przedsięwzięcia. Aż 71% badanych firm
przyznaje, że w swoich strukturach organizacyjnych posiada biuro zarządzania projektami,
które obecnie jest jednym z najlepszych narzędzi wdrażania zmian oraz ulepszania i
podtrzymywania dotychczasowej działalności.
Do zadań biura
zarządzania projektami (Project Management Offce - PMO) należą:
• wspieranie i
realizowanie planów strategicznych przedsiębiorstwa,
• utrzymanie kapitału
intelektualnego,
• planowanie i nadzór
nad wykorzystaniem zasobów,
• koordynacja i
centralizacja podległych projektów,
• zarządzanie
środowiskiem projektowym, w tym planowanie, standaryzacja i synchronizacja, szkolenia,
kontrola,
• doskonalenie praktyk
i rezultatów zarządzania projektami,
• likwidacja lub
łagodzenie problemów,
• raportowanie
projektów do wyższego szczebla zarządzania.
Biuro zarządzania
projektami (PMO) to publikacja wypełniająca dotychczasową lukę na polskim rynku
wydawniczym. Autor przedstawia aktualny stan wiedzy i najnowsze wyniki badań w zakresie
PMO. Znakomitym uzupełnieniem podjętej tematyki są zagadnienia portfela projektów,
zarządzania wiedzą projektową oraz dojrzałości biur zarządzania projektami.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych
z zakresu zarządzania projektami, uczestników specjalistycznych szkoleń, a także dla
praktyków gospodarczych i konsultantów.
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie i źródła koncepcji PMO
Rozdział 2. Istota biur zarządzania projektami
Rozdział 3. Popularyzacja i rozwój koncepcji PMO
Rozdział 4. Uzasadnienie i ocena korzyści z wdrożenia PMO w organizacji
Rozdział 5. Modele, typy i podejścia do PMO
Rozdział 6. Przegląd typowych zadań realizowanych przez PMO
Rozdział 7. Strategiczne zarządzanie projektami
Rozdział 8. Monitorowanie i raportowanie projektów
Rozdział 9. Opracowanie metodyk i narzędzi zarządzania projektami
9.1. Uzasadnienie standaryzacji działań projektowych
9.2. Opracowanie wewnętrznych standardów (metodyki) zarządzania projektami
9.3. Utrzymanie i rozwój metodyki zarządzania projektami
Rozdział 10. Gromadzenie doświadczeń i zarządzanie wiedzą projektową
Rozdział 11. Rozwój personelu projektowego
11.1. Szkolenia i programy rozwoju kompetencji menedżerskich
11.2. Ścieżki rozwoju personelu projektowego
11.3. Zapewnienie kierowników projektów
Rozdział 12. Wsparcie planowania i realizacji projektów
Rozdział 13. Jak wdrażać PMO? Organizacja i tworzenie biura projektów
13.1. Wprowadzenie
13.2. Inicjowanie utworzenia PMO
13.3. Analiza interesariuszy
13.4. Ocena stanu wyjściowego
13.5. Wyznaczanie celów PMO
13.6. Dobór formy PMO
13.7. Osadzenie PMO w strukturze organizacji
13.7.1. PMO w strukturze liniowej
13.7.2. PMO w strukturze liniowo-sztabowej
13.7.3. PMO w organizacji macierzowej zorientowanej liniowo
13.7.4. PMO w organizacji macierzowej zorientowanej projektowo
13.7.5. Czysta organizacja projektowa
13.7.6. Spółka córka projektowa
13.8. Struktura wewnętrzna i dobór pracowników
13.9. Uruchomienie PMO
13.10. Utrzymanie i rozwój PMO po wdrożeniu
Rozdział 14. Modele dojrzałości biura zarządzania projektami
Rozdział 15. Kompleksowy model funkcjonowania PMO - biura portfela, programów i
projektów według Axelos P3O
Zakończenie
Załącznik. Opis stanowisk biura zarządzania projektami
Bibliografia
320 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|