|
ŚWIAT Z PERSPEKTYWY SZTUKI SZTUKA W PERSPEKTYWIE ŚWIATA WYZWANIA WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ TOM 1
JAWORSKI M. DIDKOWSKA B. CIEŚLIKOWSKA J. RED. wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 34.80 Twoja cena 33,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Świat z perspektywy sztuki, sztuka w perspektywie świata
Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej Tom 1
Powołanie cyklu monografii poświęconych szeroko rozumianej kulturze, sztuce oraz
edukacji artystycznej jest odpowiedzią na potrzebę stworzenia forum wymiany poglądów i
opinii. Jego głównym celem jest zebranie i upowszechnienie w postaci artykułów współczesnych
koncepcji, analiz, wyników badań,metod pracy utrwalających dorobek środowiska
naukowo-artystycznego, a także ukazanie ogółowi społeczeństwa znaczenia edukacji
artystycznej.
Tematem przewodnim pierwszego tomu jest kultura wizualna. Monografia pokazuje różne
konteksty obrazowania we współczesnej kulturze. Jednym z nich jest kultura wizualna
postrzegana w perspektywie sztuki,związana z dziedziną sztuk pięknych, odbieranych
przez zmysł wzroku i koncentrująca się na zjawiskach odnoszonych do nowych technologii
i specyfiki ponowoczesnej widzialności. Z kolei kultura wizualna postrzegana w
perspektywie edukacyjnej związana jest z analizą środowiska wizualnego człowieka wraz
z całym obszarem cyberprzestrzeni, nowych technologii i sztuki pod kątem inicjowania
procesu alfabetyzacji wizualnej.
MARCIN JAWORSKI
Wprowadzenie / 7
Część I KULTURA WIZUALNA W PERSPEKTYWIE SZTUKI
ANDRZEJ KRZYWKA
Tetrada mediów jako przyczynek dla tworzenia sztuki współczesnej / 13
MARCIN JAWORSKI
Kultura i sztuka w perspektywie kryzysu w kontekście tworzenia i recepcji komiksów
/ 49
MARIAN STĘPAK
Zjawiska zauważone / 79
JOANNA CHOŁAŚCIŃSKA
Na co wskazują mistrzowie animacji. O realizacjach Jerzego Kuci i Jurija
Norsteina / 93
Część II KULTURA WIZUALNA W PERSPEKTYWIE EDUKACJI
MARCIN JAWORSKI
„Pedagogika pamięci”, „era upamiętnienia” i zdolność do twórczego
negocjowania pamięci w kulturze współczesnej / 111
WIESŁAWA LIMONT, MARIUSZ PACEK
Gry komputerowe a wyobraźnia i zdolności twórcze młodzieży w wieku 13–16
lat / 129
BERNADETA DIDKOWSKA
Alfabetyzacja wizualna w szkole – potrzeba czy balast? / 161
DOMINIKA ŁOWKAJTIS
Kompetencje wizualne i medialne ucznia jako element współczesnej edukacji
/ 175
Noty o autorach / 193
196 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|