ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GRZECZNOŚĆ W KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ


MARCINIAK M.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Praktyczny podręcznik poświęcony grzeczności językowej w komunikacji interpersonalnej, publicznej i masowej.

Książka:

  • ujmuje grzeczność w aspekcie opisowym oraz normatywnym,
  • charakteryzuje zmiany, jakie zaszły w polskiej etykiecie językowej po 1989 roku,
  • odwołuje się do przykładów autentycznych wypowiedzi,
  • uczy, jak nie popełnić faux pas.

Publikacja polecana studentom kierunków filologicznych, dziennikarstwa, zarządzania i marketingu oraz kulturoznawstwa, a także wszystkim osobom, które dbają o grzeczność w kontaktach zawodowych i prywatnych.

 


Spis treści:

Przedmowa

I. Wprowadzenie teoretyczno-metodologiczne
1. Etykieta (grzeczność) językowa jako składnik triady aksjologicznej: dobro-piękno-prawda
2. Grzeczność językowa, grzeczność niejęzykowa. Zasada stosowności pragmatycznej w zachowaniach grzecznościowych
3. Grzeczność jako zasadwa współpracy konwersacyjnej. Grzeczność jako gra - strategie grzeczności. Grzeczność jako przejaw kompetencji komunikacji (kulturowej)
4. Polskie normy grzecznościowe na tle innych kultur
5. Zmiany polskiej grzeczności po 1989

II. Grzeczność w komunikowaniu interpersonalnym (w bezpośrednich rozmowach)
1. Relacje na ty
2. Relacja na pan, pani
3. Próby tworzenia relacji pośrednich między ty a pan, pani
4. formuły powitań i pożegnań jako próby tworzenia relacji pośrednich

III. Grzeczność w komunikowaniu interpersonalno-medialnym (przy użyciu telefonu, domofonu, internetu, listu)
1. Rozmowy telefoniczne
2. Rozmowy przed domofon
3. Komukowanie się za pomocą sms-ów
4. Korespondencja elektroniczna (e-mailowa)
5. Rozmowy w sieci. Na przykładzie komunikatorów i czatów
6. Korespondencja tradycyjna - listy, kartki pocztowe

IV. Grzeczność w komunikowaniu publicznym i komunikowaniu publicznym zapośrednicznym publiczno-masowym (w wystąpieniach publicznych na żywo oraz utrwalonych oraz odtwarzanych przez media)
1. Przemówienia
2. Wykłady
3. Referaty
4. Pogadanki, prelekcje, odczyty
5. Dyskusje, spory

V. Grzeczność w komunikowaniu masowym
1. Radio, telewizja
Formy kontaktu z odbiorcą
Gość w radiu
Programy telewizyjne typu talk-show
2. Prasa
3. Książki

VI. Podsumowanie. Obraz grzeczności przełomu wieków

Wykaz przytaczanej literatury przedmiotu


168 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022