Książka podejmuje zagadnienia związane z codziennością współczesnych
dziewcząt.
Opisane z perspektywy antropologiczno-socjologicznej przyczyny, przebieg i
konsekwencje seksualizacji oraz dziewczęcej agresji wymierzonej w przedstawicielki tej
samej płci wskazują na wieloaspektowość i niebanalny charakter wyżej wymienionych
zjawisk oraz na ich wpływ na funkcjonowanie dziewcząt zarówno w ich małych światach
społecznych, jak i w szerszym kontekście społecznym.
Książka powstała w oparciu o wyniki badań własnych przeprowadzonych przez autorki
wśród uczennic gimnazjum przy zastosowaniu techniki indywidualnego wywiadu
pogłębionego.
Książka nie tylko dla socjologów, pedagogów czy psychologów, ale także dla rodziców
i nauczycieli, którzy z opisanymi w książce problemami seksualizacji i agresji
spotykają i zmagają się bezpośrednio i nierzadko pozostają w ich obliczu bezradni.
Zjawiska dziewczęcej agresji i seksualizacji zostały opisane po raz pierwszy
nie w kategoriach dewiacyjno-przestępczych, ale jako wszechobecny i na stałe wpisany w
dziewczęcy świat element. Prezentowane zjawiska nie są marginalne, lecz szeroko
rozpowszechnione w kulturze, o czym świadczą liczne publikacje i badania poświęcone
seksualizacji dziewcząt i dziewczęcej agresji podejmowane w kręgach europejskich i
amerykańskich przedstawicieli nauk społecznych, których ustalenia stanowiły
inspirację do podjęcia badania tego tematu w Polsce.
240 stron, oprawa miękka