Doskonałe opracowanie, napisane w przejrzysty i przystępny sposób. Obejmuje szereg
zagadnień, które powinny zainteresować studentów dziennikarstwa, socjologii,
politologii, kulturoznawstwa oraz kultury medialnej. Przedstawione argumenty są wynikiem
wnikliwych przemyśleń oraz dyskusji toczących się na temat wiadomości.
Sociological Research Online
Kultura newsów wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z formami i
praktykami dziennikarskimi, instytucjami medialnymi oraz odbiorcami wiadomości.
Ukazuje z historycznej perspektywy powstanie „obiektywnego” dziennikarstwa prasowego,
radiowego i telewizyjnego. Omawia sposób tworzenia oraz typowe formy wiadomości, a
także proces, który zachodzi podczas ich odbioru i wcielania w codzienne życie
czytelników, słuchaczy oraz widzów. Opracowanie porusza również tematykę seksizmu i
rasizmu oraz ich wpływ na kształt relacji dziennikarskich.
Po sukcesie pierwszego wydania, wydanie drugie zostało uaktualnione o poszerzone o
najnowsze, istotne aspekty kultury medialnej, między innymi:
- uzupełniono rozdział „Dobre dziennikarstwo jest formą kultury popularnej”, który
porusza zjawiska tabloidyzacji, infotainment oraz dziennikarstwa poświęconego gwiazdom;
- dodano rozdział, poświęcony dziennikarstwu internetowemu oraz zamieszczonym w sieci
relacjom z wydarzeń jedenastego września oraz wojny w Iraku;
Niniejsze opracowanie powinno stanowić obowiązkową lekturę dla studentów
dziennikarstwa, kulturoznawstwa i kultury medialnej, socjologii oraz politologii.
Stuart Allan jest starszym wykładowcą na uniwersytecie w Bristolu (University of West of
England). Do tej pory opublikował między innymi: „Media, Risk and Science” (Open
University Press 2002), „Journalism After September 11” (2002) oraz „Reporting War:
Journalism in Wartime” (2004).
270 stron, B5, oprawa miękka