Pracę uważam za oryginalne studium, świadczące o kompetencjach metodologicznych,
erudycji Autorki, ale także o samodzielności myślenia i umiejętności stawiania
ważnych pytań. Z całą pewnością w obszarze pedagogiki, pedagogiki społecznej jest
to praca interesująca i ważna – podejmuje problematykę bardzo aktualną, która
nieczęsto stanowi przedmiot rzetelnych dociekań opartych na empirii. Uzyskane wyniki
uważam za znaczące dla naszej wiedzy o współczesnej młodzieży w kwestii tak istotnej
jak obyczajowość seksualna i w kontekście czynników socjalizacyjnych, które ową
obyczajowość kształtują. Myślę, że wyniki badań Autorki przełamują wiele
stereotypowych sądów i opinii na ten temat, wskazując, gdzie w rzeczywistości tkwi
problem.
Z recenzji prof. dr hab. Anny Przecławskiej
Autorka w koncepcji teoretyczno-metodologicznej studium wykazuje swą pełną
dojrzałość, erudycję w zakresie znajomości i wykorzystania literatury sięgającej
biologii, psychologii, socjologii, pedagogiki i prasoznawstwa. Sposób interpretacji
uzyskanego materiału jest nader czytelny i przejrzysty, język wykładu łatwy, a zarazem
niebanalny. To wszystko zapewne przyczyni się do dużej poczytności książki. Mam
nadzieję, że książka znajdzie odbiorców nie tylko wśród pracowników naukowych
dyscyplin związanych z mass mediami i wychowaniem, lecz także będzie atrakcyjna dla
młodzieży, tak skwapliwie sięgającej po kierowane do niej kolorowe magazyny.
Z recenzji prof. dra hab. Franciszka Adamskiego
294 strony, B5, oprawa miękka