ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 26.00 24,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RELACJE LEKARZ - PACJENT W PERSPEKTYWIE SOCJOLOGII MEDYCYNY


TOBIASZ-ADAMCZYK B.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2002, wydanie I

cena netto: 26.00 Twoja cena  24,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przygotowane opracowanie jest nowoczesnym podręcznikiem z zakresu socjologii medycyny przeznaczonym dla studentów medycyny, pielęgniarstwa i innych zawodów medycznych mających bezpośredni kontakt z chorym, a także dla praktykujących już lekarzy. Opracowanie łączy przekaz założeń teoretycznych z licznymi wynikami badań pochodzącymi z najnowszej literatury przedmiotu. W oparciu o założenia teoretyczne Autorka szczegółowo pokazuje proces kształtowania postaw lekarza wobec chorych, a także omawia wszystkie aspekty komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem. Opracowanie pokazuje inny sposób patrzenia na relację lekarz-pacjent przede wszystkim z perspektywy subiektywnych potrzeb chorego, pozwala zrozumieć oczekiwania pacjenta i wskazuje przyszłemu lekarzowi na te aspekty relacji lekarz-pacjent, które z punktu widzenia pacjenta decydują o jego satysfakcji z kontaktu z lekarzem i z uzyskanych porad. Interesującym wątkiem są szeroko omawiane mechanizmy warunkujące współpracę pacjenta z lekarzem oraz zwrócenie uwagi na czynniki determinujące postawy pacjenta, które nie stosuje się do zaleceń lekarskich. Relacja lekarz-pacjent odniesione jest również do rzadko omawianej problematyki stresu zawodowego lekarza i obrazuje uwarunkowania decydujące o potencjalnych konfliktach w roli lekarza. Najwięcej uwagi poświęca Autorka stresowi zawodowemu wynikającemu z uwarunkowań roli lekarza, w tym z konsekwencji relacji z pacjentem. Interakcje lekarz-pacjent odniesione zostały do zasad funkcjonowania medycyny jako instytucji kontroli społecznej oraz do zasad funkcjonowania poszczególnych systemów opieki nad pacjentem. (Z recenzji Prof. dr hab. Wiesława Jędrychowskiego)


 

Spis treści:

1. Proces socjalizacji do roli lekarza
2. Elementy roli zawodowej lekarza jako podstawa relacji z pacjentem
3. Relacja lekarz - pacjent
4. Metody oceny satysfakcji pacjentów
5. Satysfakcja lekarzy z pracy zawodowej
6. Uwarunkowania stresu w pracy zawodowej
7. Uwarunkowania relacji stomatolog - pacjent
8. Wyznaczniki roli zawodowej pielęgniarki jako podstawa relacji z pacjentem
9. Instytucje medyczne
10. Medycyna naukowa a stosowanie niekonwencjonalnych metod leczenia


134 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022