ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.50 37,53   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEKONANIA W ŻYCIU JEDNOSTEK GRUP SPOŁECZNOŚCI


CISŁAK A. HENNE K. SKARŻYŃSKA K. RED.

wydawnictwo: ACADEMICA , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 39.50 Twoja cena  37,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Staraniem oficyny SWPS Academica do rak Czytelników trafiła właśnie nowa pozycja pt. Przekonania w życiu jednostek, grup, społeczności pod redakcją Aleksandry Cisłak, Kamila Henne i Krystyny Skarżyńskiej.

W tym zbiorze artykułów poświęconych przekonaniom analizowanym z różnych punktów widzenia, a wspólnie rozumianym jako swoista soczewka, przez którą patrzymy na świat, staramy się go zrozumieć, ocenić i planować przyszłość, znalazły się artykuły pióra zarówno uznanych autorów, o dużym dorobku naukowym, jak i młodych adeptów nauki.

W gronie autorskim, obok redaktorów tomu, znaleźli się m.in. Hanna Świda-Zięba, Bohdan Wojciszke, Urszula Jakubowska, Włodzimierz Oniszczenko, Aleksandra Jasińska-Kania, Eugenia Mandal i inni.

Jak pisze jeden z recenzentów pracy dr Roman Cieślak „choć literatura dotycząca przekonań jest ogromna, opracowana publikacja ma niewątpliwą zaletę polegającą na prezentowaniu rozważań teoretycznych i badań nad przekonaniami w kontekście polskiej specyfiki kulturowej. (...)

Książka jest dość rzadko spotykanym przykładem przełamywania barier miedzy sztucznie wyodrębnionymi dziedzinami nauki. Jak stwierdził MacKinder (jeden z założycieliLondon School of Econonomics) ‘wiedza jest jedna, a jej podział na dziedziny jest ustępstwem na rzecz ludzkiej niedoskonałości’. Redaktorzy książki unikają tej niedoskonałości dobierając spójne tematycznie teksty reprezentujące jednak różne dziedziny nauki.

W książce można na przykład zapoznać się z analizami tematyki przekonań przeprowadzonymi z perspektywy psychologii społecznej, socjologicznej, ekonomicznej,genetyki zachowania, kryminologicznej”.


Spis treści:

O autorach

Aleksandra Cislak, Kamil Henne, Krystyna Skarżyńska

Wstęp

CZĘŚĆ I SKĄD SIĘ BIORĄ PRZEKONANIA?

Hanna Świda-Ziemba
Społeczno-kulturowa geneza charakteru i funkcji przekonań

Urszula Jakubowska, Wlodzimierz Oniszczenko
Genetyczne i psychospołeczne uwarunkowania postawy fundamentalistycznej religijnie

Jan Pietraszko, Jaroslaw Rychlik
Rola doświadczeń emocjonalnych dziecięcych i aktualnych w formowaniu syndromów przekonań konstruktywnych i destruktywnych jednostki

Joanna Różycka, Bogdan Wojciszke
Dlaczego ludzie myślą, że życie jest grą o sumie zerowej? Uwarunkowania i konsekwencje społeczno-ekonomiczne w Polsce i na świecie

CZĘŚĆ II FUNKCJE PRZEKONAŃ

Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jaroslaw Piotrowski

Narzekanie i roszczeniowość a przekonania (de)legitymizujące świat społeczny

Aleksandra Jasińska-Kania, Krystyna Skarżyńska
Rygoryzm vs. permisywność moralna a przekonania o świecie, ludziach i systemach politycznych

Ewa Stanislawska, Kamil Rakocy, Jan M. Zając
Znowu wszystko zdrożeje ... Przekonania polskich konsumentów na temat bieżącej i przyszłej inflacji

CZĘŚĆ III PRZEKONANIA, KTÓRE WYKLUCZAJĄ

Jarosław Klebaniuk
Postrzegana pozycja grupy własnej w hierarchii społecznej jako wyznacznik akceptacji nierówności społecznych

Katarzyna Palus
Single jako grupa stygmatyzowana społecznie

Eugenia Mandal, Miroslaw Kolta
Wykluczanie społeczne feministek jako przejaw usprawiedliwiania patriarchalnego systemu społecznego

Krystyna Doroszewicz
Seksizm kobiet i ich przekonania na temat wyglądu a wpływ mediów

Mikołaj Winiewski
Ambiwalentny stereotyp Żyda w Polsce


204 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022