ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ROZKOSZNA ZARAZA O RZĄDACH MODY I KULTURZE KONSUMPCJI


SZLENDAK T. PIETROWICZ K.

wydawnictwo: WYD U WROCŁ , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 25.00 Twoja cena  23,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Moda jest bardzo ważnym mechanizmem budowania więzi społecznej w erze postzakazowej. Można powiedzieć, że bez sprawnie funkcjonującej maszynerii mody społeczeństwa kręgu kultury euroamerykańskiej w swojej obecnej postaci rozsypałyby się w proch.

Nadeszła epoka, w której w społeczeństwach Zachodu nie można już niczego nakazać masom, nie można ich zuniformizować i ujednolicić przez przymus (a przynajmniej nie jest to zadanie proste). Niepodobna już definitywnie i trwale różnicować ludzi ze względu na ich klasę społeczną, na to, co robią, zarabiając na życie, na to, czy są kobietą, mężczyzną, czy też kimś „pośrodku albo obok” podziału płciowego, na to, jakiej są rasy, w jakim są wieku i skąd pochodzą.

W społeczeństwie konsumentów niepodzielnie rządzi moda i to właśnie ona trzyma nas ze sobą.


Spis treści:

 

Spojrzenia z oddali

Tomasz Szlendak, Krzysztof Pietrowicz, Moda, wolność i kultura konsumpcji

Tomasz Kozłowski, Wykichana kultura. Wirusy, pandemie, mody

Łukasz Wiśniewski, Rzeczy nasze pospolite, czyli co trzyma nas razem. O źródłach porządku społecznego w społeczeństwie mody

Tomasz Leszniewski, Moda i tożsamość - dylematy współczesnego człowieka w świecie konsumpcji

 

Mechanizmy

Dominik Antonowicz, Unisex i ultrasi

Arkadiusz Karwacki, Moda, wolność i polityka społeczna

Jacek Gądecki, Moda/kg. O modzie i kulturze z drugiej ręki Krzysztof Olechnicki, Sprzętowa namiastka, czyli o fotografii bez fotografii

Radosław Kossakowski, Liminalność pośród mgły - o modzie na "refleksyjną duchowość"

Bibliografia

O autorach tomu


131 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022