ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 28.00 26,60   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SUPERMARKETYZACJA RELIGIA I OBYCZAJE SEKSUALNE MŁODZIEŻY W KULTURZE


SZLENDAK T. / KONSUMPCYJNEJ

wydawnictwo: WYD U WROCŁ , rok wydania 2008, wydanie II

cena netto: 28.00 Twoja cena  26,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi portfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że „supermarketyzuje się” cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ „supermarketyzacji” ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej „supermarketyzacji” na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.


Spis treści:

 

WPROWADZENIE

Rozdział I

PÓŹNA NOWOCZESNOŚĆ, PŁYNNA RELIGIJNOŚĆ, SEKS UTYLITARNY

Religia i seks w społeczeństwie ryzyka

Plastyczność kobiecej seksualności

Seks, kontrola i stratyfikacja

Rozbrat z religijnymi normami życia seksualnego

O skutecznej strategii utrzymania kontroli

Rozdział II

SUPERMARKETYZACJA KULTURY

Konsumeryzm jako zagłuszanie ryzyka

Supersklep kultury

Nowa klasa próżniacza

Konsumowanie rywalizacyjne

Waga widzialności

"Uczyń wakacje częścią codzienności": o przymusie feeryczności po raz pierwszy

Rozdział III

SUPERMARKETYZACJA RELIGII

Pokolenie z nadziejami

Duchowi poszukiwacze

Aksjonormatywne puzzle

Świątynia niczym mall: o przymusie feeryczności po raz drugi

Rozdział IV

SUPERMARKETYZACJA SEKSU

Od komercjalizacji do supermarketyzacji seksu

Karnawalizacja codzienności i nuda jako jej konsekwencja

Pornografia w głównym nurcie kultury

Porno-statystyki przed i po ekspansji sieci

O przenikaniu pornografii do głównego nurtu

ZAKOŃCZENIE. Z PRĄDEM I POD PRĄD

Supermarketyzacja "normalsów"

Antykonsumeryzm połowiczny

Aneks metodologiczny

Charakterystyka próby

Konstrukcja i przebieg badań

Bibliografia

Summary

Indeks nazwisk


205 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022