ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.60 58,52   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGICZNE UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ EKONOMICZNYCH


GOSZCZYŃSKA M. GÓRNIK-DUROSE M. RED./ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ PIENIĄDZE ...

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 61.60 Twoja cena  58,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji przedstawiono główne problemy współczesnej psychologii ekonomicznej dotyczące zachowań ludzi związanych z zarabianiem pieniędzy i umiejętnym, racjonalnym gospodarowaniem nimi, dzięki czemu możliwe staje się nabywanie dóbr i zaspokajanie różnorakich ludzkich potrzeb.

Zarabianie i pomnażanie pieniędzy związane jest z przedsiębiorczością. Psychologiczny opis tego zjawiska, determinant i konsekwencji przedsiębiorczości to zagadnienie, które zajmuje ważne miejsce w prezentowanej publikacji.

Wiele uwagi zajmuje w niej także psychologiczna problematyka rozumienia istoty pieniądza, stosunku do pieniędzy i posługiwania się nimi. W prezentowanych artykułach analizowane są istotne aspekty postaw wobec pieniędzy i uwarunkowania pewnych form dysponowania pieniędzmi, takich jak ubezpieczanie się, inwestowanie oraz oszczędzanie lub zaciąganie kredytów.

Zamykające monografię artykuły skoncentrowane są na wybranych aspektach zachowań konsumenckich, które bezpośrednio odnoszą się do zaspokajania potrzeb poprzez wydawanie zarobionych pieniędzy w określony sposób.


Spis treści:

Spis treści:

Przedmowa

I. Przedsiębiorczość – uwarunkowania i konsekwencje

1. Przedsiębiorczość a protestancka etyka pracy
Artur Domurat, Dorota Szczepańska, Kazimierz Żurek

2. Jakość życia przedsiębiorców. Wyznaczniki podmiotowe i sytuacyjne
Katarzyna Biegańska, Andrzej Falkowski

3. Rola ekonomii społecznej w tworzeniu nowych form przedsiębiorczości
Elżbieta Turska, Jolanta Filipczyk

4. Determinanty i przejawy przedsiębiorczości polskiej młodzieży
Sabina Kołodziej

II. Pieniądze i dysponowanie nimi

5. Jasna przyszłość naszych finansów. O związkach optymizmu i postaw wobec pieniędzy
Agata Gąsiorowska, Agnieszka Czerw

6. Postawy wobec pieniędzy a zachowania ubezpieczeniowe. Badania eksploracyjne
Grażyna Wąsowicz-Kiryło

7. Wybory inwestycyjne w sytuacji sukcesu i porażki – porównanie międzykulturowe na przykładzie grupy polskiej
i holenderskiej

Anna Maria Zawadzka, Iwona van Buuren

8. Korzystanie z usług banków przez młodzież polską i brytyjską
Agata Trzcińska

9. Gdy całość jest tańsza od składników. Subaddytywność ocen
Piotr Gacparski

III. Zachowania konsumenckie

10. Kupowanie rzeczy, kupowanie doświadczeń – nowe tendencje w zachowaniach konsumentów
Małgorzata Górnik-Durose

11. Związki materializmu z dokonywaniem zakupów nieplanowanych
Maryla Goszczyńska, Joanna Wróblewska

12. Skłonność do kupowania kompulsywnego a nieracjonalne korzystanie z kart kredytowych
Małgorzata Niesiobędzka

13. Temperamentalne uwarunkowania skłonności do kupowania impulsywnego
Agata Gąsiorowska

14. Reklama jako kontekst determinujący spostrzeganie różnych kategorii produktów
Małgorzata Banaszczyk


282 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022