ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA


PACHOCIŃSKI R.

wydawnictwo: ŻAK WYD AKADEMICKIE , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 38.30 Twoja cena  36,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika porównawcza, podręcznik akademicki, wydanie II poprawione.
Różne koncepcje teoretyczno-metodologiczne, badania realizowane w pedagogice porównawczej


Przedmowa

Rozdział I. Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej
1. Wprowadzenie
2. Próby odkrywania ogólnych prawidłowości i zasad: Jullien i Rosselló
3. Próby zrozumienia zasad działania oświaty: Sadler, Kandel, Hans, Schneider, Hilker
4. Badania interdyscyplinarne w pedagogice porównawczej: Bereday
5. Metoda problemowa w pedagogice porównawczej: Holmes
6. Polityka oświatowa a pedagogika porównawcza: King
7. Pedagogika porównawcza a nauki społeczne: Noah i Eckstein
8. Uwagi końcowe
9. Przegląd dorobku polskiej pedagogiki porównawczej
10. Polskie studia porównawcze

Rozdział II. Badania w pedagogice porównawczej
1. Wprowadzenie
2. Przybliżone badania porównawcze
2.1. Przedszkole
2.2. Szkoła podstawowa i średnia
2.3. Szkoła zawodowa
2.4. Praca nauczycieli
2.5. Szkolnictwo wyższe
2.6. Oświata dorosłych
3. Badania porównawcze
3.1. Przykłady badań
3.2. Pomiar osiągnięć szkolnych
3.3. Problemy porównywalności w badaniach IEA
3.4. Wybrane wnioski z badań IEA
3.5. Ogólna ocena wartości badań IEA
4. Porównawcze badania pedeutologiczne za granicą
5. Badania porównawcze nad kształceniem nauczycieli
5.1. Treści kształcenia nauczycieli jako problem ogólny
5.2. Osobowość nauczyciela
6. Edukacja nauczycieli w niektórych krajach Unii Europejskiej
6.1. Szczegółowe uwarunkowania pracy nauczycieli
6.1.1. Ustalanie limitu zatrudnianych nauczycieli
6.1.2. Rekrutacja do zawodu
6.1.3. Kwalifikacje a praca zawodowa
6.1.4. Pracodawcy nauczycieli
6.1.5. Kryteria zatrudniania nauczycieli
6.1.6. Zatrudnianie na próbę
6.1.7. Obciążenia dydaktyczne
6.1.8. Obciążenia pozadydaktyczne
6.1.9. Przebieg kariery zawodowej
6.1.10. Status nauczycieli
6.1.11. Zarobki nauczycieli
6.1.12. Dodatki do pensji
6.1.13. Ubezpieczenia społeczne (emerytury, renty)
6.1.14. Przenoszenie nauczycieli
6.1.15. Zwolnienia i rezygnacje
6.2. Kształcenie wstępne nauczycieli
6.2.1. Organizacja kształcenia wstępnego
6.2.2. Placówki wstępnego kształcenia nauczycieli
6.2.3. Czas trwania studiów na kierunkach nauczycielskich
6.2.4. Wymagania dotyczące selekcji na studia nauczycielskie
6.3. Treści kształcenia wstępnego
6.3.1. Treści wstępnego kształcenia w wybranych krajach
Belgia
Dania
Francja
Niemcy
Anglia,Walia, Grecja, Irlandia, Włochy
6.4. Przygotowanie praktyczne nauczycieli
6.5. Doskonalenie nauczycieli
6.6. Organizacja doskonalenia nauczycieli
6.6.1. Ustalanie polityki w sprawach doskonalenia zawodowego
6.6.2. Finansowanie doskonalenia nauczycieli
6.6.3. Programy doskonalenia nauczycieli
6.6.4. Metody doskonalenia nauczycieli
6.6.5. Ocena doskonalenia nauczycieli
6.6.6. Modele doskonalenia nauczycieli
6.6.7. Najważniejsze tendencje w rozwoju procesu doskonalenia nauczycieli

Rozdział III. Teoria i metodologia badań porównawczych
1. Epistemologiczne problemy badań pedagogicznych
1.2. Zmiany we współczesnej filozofii nauki
1.3. Rola i znaczenie obserwacji
1.4. Dowód a teoria
1.5. Metody badań naukowych
1.6. Rola Kuhna we współczesnej filozofii nauki
2. Ogólne problemy teorii i metodologii pedagogiki porównawczej
3. Szczegółowe problemy badań porównawczych
4. Normatywne standardy badania porównawczego
4.1. Konceptualizacja badań
4.2. Przedmiot badań
4.3. Narzędzia badań
4.4. Dobór próby
4.5. Praca w terenie
4.6. Analiza i interpretacja danych
5. Przedmiot pedagogiki porównawczej

Rozdział IV. Instytucjonalizacja badań porównawczych
1. Wprowadzenie
2. Ośrodki informacji naukowej w pedagogice porównawczej
3. Ośrodki dokumentacji w badaniach porównawczych
4. Dokumentacja na temat globalnych problemów oświaty
5. Inne wybrane źródła dokumentacji
6. Ośrodki statystyki porównawczej
7. Stowarzyszenia pedagogiki porównawczej
8. Ośrodki badawcze
Literatura


350 stron, A5, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022