ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OD PRZEMYSŁÓW KULTURY DO KREATYWNEJ GOSPODARKI


GWÓŹDŹ A. RED.

wydawnictwo: NAROD CENTR KULTURY , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 29.00 Twoja cena  27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Związki kultury – zwłaszcza jej „uprzemysłowionych” obszarów, takich chociażby, jak sektor wydawniczy czy kinematografia – z ekonomią oraz przemysłem są tak ewidentne, iż badacz kultury nie jest już w stanie przejść obok nich obojętnie. Oczywiście, może się tym nie zajmować, ale wtedy już niejako na własny rachunek, bez uzurpowania sobie prawa do twierdzenia, że one nie istnieją.

prof. Andrzej Gwóźdź, Uniwersytet Śląski

Zasadnicza myśl na temat tej książki dotyczy usytuowania i funkcji kultury we współczesnej cywilizacji informacyjnej, w stosunku nie tylko do uprzedniej cywilizacji przemysłowej, ale także do cywilizacji wcześniejszych Znalazłem w tym zestawie różnorodnych artykułów wiele inspiracji, ciekawych wątków i motywów pobudzających do sformułowania własnych spostrzeżeń i sądów.

prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie


Spis treści:

 

Jerzy Hausner
Kultura w cywilizacji informacyjnej. Wprowadzenie

Keith Negus, Mark Pickering
Przemysł (z angielskiego przełożyli Zygmunt Nowak-Soliński i Sandra Jacobson)

Przemysław Kieliszewski
Publiczne i prywatne. O nowym modelu relacji międzysektorowych

Andrzej Klasik
Od sektora kultury do przemysłów kreatywnych

Chris Bilton
Polityka kreatywności (z angielskiego przełożyła Sandra Jacobson)

Mirosław Filiciak, Alek Tarkowski
Niebezpieczne związki - rynkowa i społeczna produkcja kultury

Kazimierz Krzysztofek
Tendencje rozwoju kreatywnej ekonomii w sieciach

Marcin Adamczak
Przemysł audiowizualny

John Thornton Caldwell
Branżowe opowieści a kapitał zawodowy (z angielskiego przełożyła Paulina Miżyńska)

Simon Anholt
Co to jest konkurencyjna tożsamość? (z angielskiego przełożył Artur Piskorz)

Magdalena Zdrodowska
Branding narodowy - między marketingiem a medialnym autoportretem

Krzysztof Abriszewski
Przemysł kulturowy jako pole sił. Działania melomanów i ewolucja nośników muzycznych

Blanka Brzozowska
Turyst(k)a w supermarkecie kultury

Andrzej Gwóźdź
Zamiast posłowia: z notatnika kulturoznawcy

Noty o Autorach


248 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022