ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WĄŻ W RAJU ZABAWA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM


KANTOR R. PALECZNY T. BANASZKIEWICZ M. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 45.10 Twoja cena  42,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zabawa jest naturalnym, powszechnym i uniwersalnym elementem ludzkiej aktywności, a przez to także ważnym elementem kultury.

Ludyzm – uwarunkowana kulturowo skłonność do bawienia się – przejawiając się w przestrzeniach kultury związanych z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu, celebrowaniem ważnych prywatnych i publicznych wydarzeń, reguluje istotny obszar ludzkich zachowań, działań i wzajemnych interakcji.

Zarówno ludyzm, jak i zabawę można rozpatrywać jako zjawiska indywidualne i grupowe, odnoszące się do postaw, światopoglądów i ideologii.

Związane są z religią, instytucjami władzy, organizacją społeczną, normami i wartościami kulturowymi.

We współczesnym społeczeństwie, będąc wyznacznikiem postawy konsumpcyjnej, zabawa staje się także jednym z najważniejszych motorów gospodarki.

Bawimy się i jesteśmy zabawiani. Jak wszystkie dobra kulturowe, różne formy zabawy są na sprzedaż i do kupienia. Zabawa zostaje oderwana od swojego społecznego podłoża, przenosząc się w świat zorganizowanej, masowej konsumpcji.

Czy umiemy i potrafimy się bawić?

Na ile zabawa jest wciąż elementem społecznej więzi i czynnikiem grupowej integracji?

Jakie formy zabawy oferuje współczesne społeczeństwo konsumpcyjne?

Na te i inne pytania szukają odpowiedzi autorzy tekstów zawartych w niniejszej książce.


Spis treści:

Przedmowa   7

Tadeusz Paleczny, Zabawa w czasach globalizacji 9

Ryszard Kantor, Społeczeństwo konsumpcji zabawy. Przypadek polski   31

Magdalena Szalbot, Miejsce zabawy w społeczeństwie konsumpcyjnym 57

Tomasz Michalewski, Zabawy młodzieży akademickiej w społeczeństwie konsumpcyjnym  75

Agata Kowalik, Centrum handlowe jako nowa przestrzeń zabawy młodzieży   93

Maciej Kucia, Ludyczność jako środek ekspresji współczesnej awangardy   113
Jolanta Podsiadło, Muzeum miejscem zabawy? 123

Magdalena Banaszkiewicz, Homo turisticus – młodszy brat homo ludens?   133

Joanna Dziadowiec, Homo festivus, czyli o zabawie, grze i rytuale na współczesnych międzynarodowych festiwalach folklorystycznych 147

Aleksy Awdiejew, Humor w komunikacji  167

Renata Hołda, Władza śmiechu  175

Monika Szlęzak, Zachowania ludyczne wśród polskich użytkowników portalu społecznościowego Facebook   185

Bartosz Kosiński, Gra w życie. Ludyczna analiza Second Life  201


212 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022