Wychowanie młodego pokolenia to główny problem naszych czasów. Jednym z
czynników kształtujących świadome postawy, poglądy oraz ideały dzieci i młodzieży
są środki masowej informacji.
Doniosłość ich wpływu na rozwój młodego pokolenia jest zauważana przez wielu
pedagogów, psychologów oraz socjologów. Dzieje się tak, gdyż media zostawiają
głęboki i trwały ślad w osobowości człowieka, w systemach jego wartości, emocjach,
poglądach, postawach i zachowaniach. [...] Tym samym książka pod redakcją Marii
Kozielskiej jest na czasie. Poszczególne jej opracowania przedstawione w większości
przez znawców wyżej wymienionej problematyki, nakreślają tendencje w edukacji dla
społeczeństwa wiedzy oraz perspektywy rozwoju kształcenia akademickiego.
fragment recenzji prof. dr. hab. Ignacego Kuźniaka
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I Główne tendencje edukacji dla społeczeństwa wiedzy
Maria Kozielska
W poszukiwaniu modelu edukacji dla społeczeństwa wiedzy
Eugenia Potulicka
W stronę uczącego się nauczyciela, szkoły, społeczeństwa
Kazimierz Denek
Uniwersytet w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego
Eugeniusz Piotrowski
Konieczność zmiany struktury kształcenia w warunkach transformacji informatycznej
Waldemar Furmanek
Edukacja zawodowa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy
Anna Karpińska
Nowe media dydaktyczne sprzymierzeńcem w walce z niepowodzeniami edukacyjnymi
Teresa Żólkowska
E-włączanie osób z niepełnosprawnością do społeczeństwa informacyjnego
Antoni Zając
Intelektualne dorastanie nakazem cywilizacji wiedzy
Rozdział II Perspektywy rozwoju kształcenia akademickiego
Anna Krajewska
Technologiczne wspomaganie procesu kształcenia w szkole wyższej w społeczeństwie
wiedzy
Grażyna Penkowska
Kształcenie wirtualne w uniwersytecie
Eugeniusz Kameduła
Wykorzystanie mediów w szkole wyższej
Wojciech Walat
Podręcznik multimedialny w społeczeństwie wiedzy
Ewa Łakoma
Edukacja matematyczna w społeczeństwie wiedzy
Artur Stachura
Kształtowanie zdolności myślenia systemowego podczas studiów wyższych
Urszula Augustyńska
Ocenianie wyników w uczeniu się wspomaganym komputerowo
Elżbieta Perzycka
Od informacji do kompetencji informacyjnych ucznia i nauczyciela
Bożena Jarosz, Irena Pulak
Technologia informacyjna jako element kształcenia zawodowego nauczycieli
Danuta Morańska
Kompetencje nauczycieli dla edukacji przyszłości - doskonalenie zawodowe
266 stron, B5, oprawa miękka