Książka stanowi studium pedagogiczne i koncentruje się wokół zawodu
nauczyciela i jego miejsca w życiu naszego społeczeństwa.
Pokazuje jego drogę zawodową, a także dokonuje weryfikacji wpływu rodziny i
środowiska na problematykę wykonywania obowiązków nauczyciela wychowawcy..
Spis treści:
Wstęp
Ewa Murawska
Bez(za)radny nauczyciel na drogach i bezdrożach współczesności -rozważania o
kruchej tożsamości i racjonalnej nadziei
Lucyna Prcuss-Kuchta
(Nie)łatwa sztuka oswajania pedagogiki (nauczyciel między tym, co można, a
czego nie udaje się zmienić)
Agnieszka Zalewska-Meler
Między poczuciem braku a możliwością. O konieczności budowania pedagogiki
nadziei
Agnieszka ł.agoda
Odwaga i trud bycia profesjonalnym nauczycielem w postmodernistycznej
rzeczywistości edukacyjnej
Danuta Apanel
Rola nauczyciela "w szkole dla wszystkich dzieci" (uwagi o integracji)
Grzegorz Piekarski
Agresja w szkole. Analiza czynników zewnątrz- i wewnątrzszkolnych w genezie jej
rozwoju
Krzysztof .łuszczak
Doskonalenie zawodowe nauczycieli w obecnej rzeczywistości
Joanna Król-Mazurkiewicz
Bycie "nauczycielem wszystkich uczniów" czy zadanie (nie)realne?
Sebastian Artur Zdończyk
Stereotyp nauczyciela w świadomości młodzieży (na podstawie badań
przeprowadzonych w Środkówopomorskim Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Tadeusza
Kotarbińskiego w Słupsku)
Ewa Murawska
Wybrane konteksty tożsamościowego dyskursu we współczesnej pedeutologii
176 stron, A5, oprawa miękka