ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GLOBALNY PRZEMYSŁ KULTUROWY MEDIALIZACJA RZECZY


LURY C. LASH S.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 43.89 Twoja cena  41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ta książka to fascynująca historia o tym, w jaki sposób przedmioty materialne, takie jak zegarki czy odzież sportowa, stały się wymownymi symbolami kulturowymi i jak produkcja symboli, w postaci rozpoznawalnych globalnie marek, stała się nadrzędnym celem kapitalizmu. Globalny przemysł kulturowy to bogaty zasób źródeł empirycznych i teoretycznych, pokazujących, w jaki sposób przedmioty te – od butów Nike do filmu Toy Story, od globalnej piłki nożnej do sztuki konceptualnej – ulegają metamorfozom i przemieszczają się ponad granicami państw.
Globalny przemysł kulturowy ma ambicję stania się dialektyką oświecenia ery globalizacji. To podstawowa lektura dla studentów i wykładowców różnych nauk społecznych.

Autorzy rzucają wyzwanie doktrynom liberalizmu i marksizmu gospodarczego, a także teorii kultury. W samym środku produkcji i konsumpcji dostrzegają mechanizmy tworzenia znaczeń. Rynkiem towarów rządzą obecnie totemy, a kultura popularna wytwarza, przesuwa i dynamizuje ikony rynkowych marek. Krążenie wartości ekonomicznej ma dziś postać rozmowy między rzeczami-symbolami. Globalny przemysł kulturowy to świetnie udokumentowana, wyrafinowana intelektualnie, ważna książka.

Jeffrey Alexander, Yale University

Podążając za biografią wybranych przedmiotów kultury, Lash i Lury niezwykłe przekonująco pokazują, że w dzisiejszej epoce globalizacji kultura odgrywa w produkcji ekonomicznej rolę znacznie donioślejszą niż kiedykolwiek w przeszłości. Przedstawione w książce argumenty zmuszają czytelnika do zasadniczej rewizji tradycyjnych pojęć o przemyśle kulturowym.

Michael Hardt, współautor książek Empire oraz Multitude: War and Democracy in the Age of Empire


Scott Lash jest dyrektorem Centrum Studiów Kulturowych na Goldsmiths, University of London; Celia Lury jest profesorem socjologii w tej samej placówce.


Spis treści:

1. Wstęp: Teoria - kilka wskazówek
2. Metodologia: Ontologia, ruch, mapowanie
3. Futbolowa biografia: Brandowanie wydarzenia
4. Sztuka jako koncept/ Sztuka jako media/ Sztuka jako życie
5. Urzeczowienie mediów: Animizm i animacja
6. Madiatyzacja rzeczy: In medias res
7. Przepływ: Praktyki i właściwości cyrkulacji
8. Przemysł kulturowy w Brazylii: Wizerunek, rynek, ekspozycja
9. Wnioski: Wirtualne obiekty i wyobrażenia społeczne

Przypisy
Bibliografia
Indeks


310 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022