ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POTĘGA DOBREJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE O TRUDNEJ SZTUCE ZADAWANIA PYTAŃ


SCHEIN E.H.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 42.69 Twoja cena  40,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Potęga dobrej komunikacji w zespole

O trudnej sztuce zadawania pytań

"Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur – czy to zawodowych, czy narodowych – bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. (…) Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne."

Ze wstępu

"W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy – często zaślepione swoją ideą – ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem.

Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej. "

dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego



Wstęp. Budowanie dobrych relacji z ludźmi i skutecznych organizacji

Rozdział 1. Pokorne pytanie
Rozdział 2. Pokorne pytanie w praktyce - przykłady
Rozdział 3. W gąszczu pytań - pokorne pytanie a inne rodzaje pytań
Rozdział 4. Kultura zorientowana na działanie i wydawanie poleceń
Rozdział 5. Przeszkody: status, ranga oraz granice wyznaczone przez role
Rozdział 6. Wewnętrzne blokady
Rozdział 7. Praktyczne wskazówki dla adeptów pokornego pytania

Podziękowania
O autorze
Nagrody i wyróżnienia

126 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka


Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NETWORKING JAK ZNALEŹĆ PRACĘ I ODNIEŚĆ SUKCES ZAWODOWY
TULLIER L.M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022