ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DYDAKTYCZNE I KOMUNIKACYJNE ASPEKTY E-EDUKACJI AKADEMICKIEJ


WIERZBICKA A.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 61.90 Twoja cena  58,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej

Prezentowana monografia dotyczy opracowania kompleksowego projektu e-zajęć oraz komunikacyjnej perspektywy oglądu języka używanego przez nauczycieli akademickich i studentów na platformach edukacyjnych, gdzie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam komunikat językowy, lecz także sytuacja i miejsce jego zapisywania, zapośredniczenie kontaktu przez media i szeroko pojęty kontekst społeczno-kulturowo-edukacyjny, które prowadzą do realizacji (bądź braku) zamiaru komunikacyjnego, a więc i edukacyjnego.

Podjęte rozważania nad komunikacją w czasie e-zajęć prowadzonych na polskich uczelniach mieszczą się w nurcie szeroko pojętej pragmatyki językowej, dotyczą bowiem intencjonalnych działań komunikacyjnych i struktur znaczeniowych organizujących przekaz językowy. Choć każde e-zajęcia mają niepowtarzalny układ, zdeterminowany różnymi czynnikami, można wyróżnić względnie trwałe formy komunikowania, np. sposoby inicjowania i zamykania kontaktu czy strategie prowadzenia dyskusji dydaktycznych, co pozwala na wysnucie wniosków o strukturach interakcyjnych zachodzących na platformach edukacyjnych.

„Wielu osobom zajęcia e-learningowe jawią się [...] jako atrakcyjna forma kształcenia, dość łatwa i szybka w realizacji, niewymagająca wielu przygotowań i nieabsorbująca czasu. Autorka trafnie dowodzi, że to mylne wyobrażenia i nawet posiadanie dużego doświadczenia i umiejętności nie skraca czasu niezbędnego do opracowania kursu e-learningowego oraz nie gwarantuje zawsze sukcesu. To forma, która wymaga dużego zaangażowania prowadzącego, stosowania różnych sposobów aktywizacji uczestników. Stąd istotne jest ukazanie konsekwencji wyboru strategii komunikacyjnej, co jest niewątpliwą zaletą pracy.”

Z recenzji dr hab. prof. UW Iwony Burkackiej

Uniwersytet Warszawski

Wykaz skrótów    7

Wprowadzenie    9

1.    W gąszczu terminów i zjawisk – co wiemy o e-edukacji?    15
1.1.    E-learning i jego formy    15
1.2.    Organizacja instytucjonalna e-edukacji    21
1.3.    Pedagogiczne, metodyczne i dydaktyczne aspekty e-learningu    25

2.    Projekt metodyczny e-zajęć – od pomysłu do ewaluacji    31
2.1.    Założenia    31
2.2.    Analiza – etap metapytań    35
2.3.    Projektowanie – etap pomysłów    39
2.4.    Opracowanie – etap tworzenia e-zajęć    43
2.4.1.    Materiały informacyjne    44
2.4.2.    Materiały służące przekazywaniu i budowaniu wiedzy    46
2.4.3.    Materiały służące aktywizacji, motywujące i utrwalające wiedzę    49
2.4.4.    Materiały sprawdzające wiedzę i umiejętności    51
2.5.    Realizacja – etap udostępnienia i przeprowadzenia e-zajęć    59
2.6.    Ewaluacja – etap monitorowania i sprawdzania osiągnięcia celów i efektów kształcenia 60
2.7.    Wnioski    63

3.    Studium przypadku – konwersatorium z kultury języka polskiego (opracowane według modelu ADDIE)    67
3.1.    Wprowadzenie    67
3.2.    Analiza    69
3.3.    Projektowanie    71
3.4.    Opracowanie zasobów edukacyjnych i instrukcji    78
3.5.    Realizacja e-zajęć    89
3.6.    Ewaluacja    93
3.6.1.    Poziom reakcji    94
3.6.2.    Poziom nauki    106

4.    E-learning – założenia komunikacyjne    109
4.1.    Komunikacja na platformie edukacyjnej – wprowadzenie    109
4.2.    Założenia sytuacji komunikacyjnej w sieci i w e-edukacji    117
4.2.1.    Nadawca i odbiorca w e-edukacji    119
4.2.2.    Kontakt    122
4.2.3.    Przestrzeń i czas komunikacji w e-edukacji    124
4.2.4. Kod    126
4.3.    Modele komunikacji w e-edukacji    129
4.4.    Wnioski    137

5.    E-learning – nowy paradygmat komunikacji w dyskursie edukacyjnym?    141
5.1.    Strategie inicjowania zajęć i komunikacji na platformie edukacyjnej    141
5.1.1.    Tytuł postu inicjującego    144
5.1.2.    Część otwierająca komunikat inicjujący 145
5.1.3.    Część główna komunikatu inicjującego    147
5.1.4.    Część zamykająca komunikat inicjujący    152
5.1.5.    Fortunność i niefortunność inicjowania kontaktu podczas e-zajęć    154
5.2.    Strategie prowadzenia dyskusji edukacyjnych podczas e-zajęć    158
5.3.    Zamykanie komunikacji na platformie edukacyjnej    166
5.4.    Wnioski    170

6.    Dystans w komunikacji na zajęciach zdalnych    173
6.1.    Formy adresatywne jako środki skracania dystansu    173
6.2.    Powitania    181
6.3.    Kolokwializmy i ekspresywizmy    190
6.4.    Modyfikacje pisowni i interpunkcji    196
6.5.    Emotikony    199
6.6.    Wnioski    201

Podsumowanie    205
Bibliografia    209
Aneks 223
Spis rysunków    243
Spis tabel    247
Abstract    249

254 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka



Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022