ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIBLIOTECZNY MARKETING WEWNĘTRZNY W TEORII I PRAKTYCE NA PRZYKŁADZIE BIBLIOTEK WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO


ANTCZAK M. KALIŃSKA-KULA M.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Biblioteczny marketing wewnętrzny w teorii i praktyce

na przykładzie bibliotek województwa łódzkiego

W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego.

 Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.

Wstęp    7

1.    Rola bibliotek w społeczeństwie XXI wieku    11
1.1.    Biblioteki w zapisie ustawowym    12
1.2.    Typy współczesnych bibliotek, ich funkcje, zadania i misja    14
1.3.    Nowoczesny design bibliotek odpowiedzią na współczesne oczekiwania czytelników    26

2.    Koncepcja marketingu wewnętrznego na gruncie bibliotecznym: istota i podstawowe założenia    31
2.1.    Marketing wewnętrzny w ujęciu teoretycznym    32
2.2.    Marketing wewnętrzny na gruncie bibliotecznym    38
2.3.    Biblioteczny marketing wewnętrzny jako odpowiedź na współczesne wyzwania stawiane bibliotekom w społeczeństwie informacyjnym    50

3.    Marketing biblioteczny jako przedmiot zainteresowania badaczy    53
3.1.    Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu    53
3.2.    Biblioteczny marketing wewnętrzny w literaturze przedmiotu    58
3.3.    Biblioteczny marketing wewnętrzny w ujęciu statystycznym    62

4.    Marketing wewnętrzny w bibliotekach województwa łódzkiego w świetle wyników badań własnych    65
4.1.    Metodyka badania    65
4.2.    Charakterystyka i struktura badanej próby    75
4.3.    Analiza wyników badania    79
4.3.1.    Komunikacja wewnętrzna w bibliotece    79
4.3.2.    System motywacyjny w bibliotece    97
4.3.3.    Wybrane aspekty kultury organizacyjnej w bibliotece i ogólne uwarunkowania procesu pracy    134
4.4.    Wnioski końcowe    161

Bibliografia    171
Spis tabel, schematów i wykresów    183
Załącznik 1. Baza bibliotek zatrudniających jednostki populacji badanej wytypowane do próby    191
Załącznik 2. Marketing biblioteczny (1991–2016). Bibliografia polskich publikacji w porządku chronologicznym    219
Indeks do bibliografii Marketing biblioteczny (1991–2016)    247
Załącznik 3. Marketing biblioteczny: dane liczbowe dotyczące publikacji w latach 1991–2016    261
Od redakcji    263

264 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022