ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RODO W SEKTORZE PUBLICZNYM 55 KLUCZOWYCH PORAD


ŚMIGULSKA-WOJCIECHOWSKA A. RED.

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

RODO w sektorze publicznym

55 kluczowych porad

Mity na temat ochrony danych osobowych w podmiotach publicznych

Książka z płytą CD z wzorami dokumentów

Nasza książka jest przeznaczona dla wszystkich podmiotów publicznych tj. administratorów ochrony danych jednostek, inspektorów ochrony danych oraz innych urzędnikow i pracowników podmiotów, którzy mają styczność z przetwarzaniem danych osobowych.

Podpowiadamy, jak postępować zgodnie z przepisami unijnego rozporządzenia o ochronie danych – RODO, jak bezpiecznie gromadzić, przetwarzać oraz udostępniać dane osobowe obywateli oraz w jaki sposób poprawnie opracowywać dokumentacje danych i jak przygotować się do kontroli UODO.

Wszystkie wskazówki przedstawione są w formie wskazania problemu oraz podanego konkretnego rozwiązania, dzięki czemu można w łatwy sposób zastosować je w codziennej praktyce.

Wstęp

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
1. Klauzula informacyjna dla petentów - jak ją prawidłowo sformułować
2. Zobacz, jak zrealizować obowiązek informacyjny w przypadku zatrudnienia pracownika
3. Czy w każdej wiadomości e-mail trzeba zamieszczać klauzulę informacyjną
4. Czy RODO chroni dane osób prawnych i jednostek organizacyjnych
5. Czy jednostka samorządowa może posługiwać się kompleksową klauzulą informacyjną
6. Czy nagrywanie posiedzeń rady gminy wymaga zgody uczestników
7. Obowiązek informacyjny w przypadku zamówień publicznych - sprawdź, jak go zrealizować
8. Czy zgoda na przetwarzanie danych jest potrzebna do rozpoznania podania

PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
9. Czy można zamieszczać dane osobowe pracowników urzędu na drzwiach pokoju
10. Fotopułapki na wyrzucających śmieci - na jakiej podstawie mogą być stosowane
11. Jak sprawdzić tożsamość osoby zgłaszającej się do urzędu
12. Kto pełni funkcję ADO - gmina, burmistrz czy urząd
13. Mieszkańcy zgłaszają gminie awarie i podają swoje dane - co ze zgodą
14. Czy nagrywanie spotkania w sprawie zmiany miejscowego planu wymaga zgody
15. Publikacje w BIP - czy przepisy RODO na to pozwalają
16. Dane pracowników na stronie WWW jednostki - sprawdź, czy to zgodne z RODO
17. Upoważnienia dla radnych gminy - czy przepisy wymagają takich dokumentów
18. Czy urząd stanu cywilnego może być administratorem danych osobowych

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
19. Wyznaczenie inspektora ochrony danych w sądzie - poznaj zasady
20. Sekretarz gminy jako inspektor ochrony danych - czy to dozwolone
21. Czy zewnętrzny inspektor ochrony danych musi podpisać umowę powierzenia
22. Jak zorganizować pracę inspektora ochrony danych jako punktu kontaktowego
23. Pracownicy muszą być przeszkoleni z RODO - jak to udokumentować
24. Czy możliwe jest wyznaczenie jednego inspektora ochrony danych w kilku podmiotach
25. Poznaj zasady współpracy audytora wewnętrznego i IOD w podmiotach publicznych

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
26. Czy urząd może udostępnić nagranie z monitoringu osobie poszkodowanej w wypadku drogowym
27. Dane osobowe stypendystów sportowych - czy są informacją publiczną
28. Klauzula informacyjna bez wszystkich praw - co to oznacza
29. Czy publikacja zdjęć z festynu wymaga zgody jego uczestników
30. Czy spółka wodociągowa ma prawo żądać aktów notarialnych właścicieli nieruchomości
31. Dostęp do dokumentów urzędowych zawierających dane osobowe pracownika - jak postąpić

POWIERZANIE I UDOSTĘPNIANIE DANYCH
32. Dane nabywcy mienia gminnego - czy należy je udostępnić radnemu
33. W jaki sposób gmina może udostępniać dane osobowe uczniów w związku z ich przewozem do szkół
34. Przetwarzanie a udostępnienie danych osobowych - jakie formy udokumentowania są prawidłowe
35. Czy wzajemne powierzenie przetwarzania danych pomiędzy gminą a KBW wymaga umowy
36. Czy konieczna jest umowa powierzenia między samorządową jednostką organizacyjną a jej pracownikami
37. Upoważnienie do przetwarzania danych przy wzajemnej ich wymianie pomiędzy ADO - czy jest potrzebne

DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH
38. Anonimizacja danych w protokołach po kontroli - kiedy jest możliwa
39. Czym są kategorie danych osobowych według RODO
40. Rejestr czynności przetwarzania i rejestr kategorii czynności przetwarzania - czym się różnią
41. Czy wystarczy jeden dokument dla polityki bezpieczeństwa
42. Rejestrowanie czynności przetwarzania - poznaj instrukcje sporządzania dokumentów
43. Współadministrowanie danymi - jak uregulować tę kwestię w dokumentacji
44. Czy urząd zatrudniający mniej niż 250 osób musi prowadzić rejestr czynności przetwarzania

BEZPIECZEŃSTWO I NARUSZENIA OCHORNY DANYCH
45. Analiza ryzyka w podmiocie publicznym - jak poprawnie ją przeprowadzić
46. Naruszenia ochrony danych osobowych - jakie są rodzaje
47. Jakie są sposoby, aby uniknąć naruszeń ochrony danych w jednostce
48. Monitoring wizyjny w jednostce publicznej - jak bezpiecznie przetwarzać dane
49. Ocena skutków dla ochrony danych - kiedy należy ją wykonać
50. Polityka bezpieczeństwa zgodnie z RODO - czy trzeba ją nadal prowadzić
51. Samo przekreślenie zdjęcia nie wystarczy, aby trwale usunąć wizerunek
52. Czy trzeba szyfrować dane osobowe zawarte w korespondencji
53. Zawiadomienie o naruszeniu danych osobowych - co należy wskazać w piśmie
54. Jak udokumentować przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych
55. Jakie środki bezpieczeństwa podjąć, gdy pracownik przetwarza dane osobowe na prywatnym komputerze

104 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022