ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBLICZA EDUKACJI W PROSPEKTYWNYM OGLĄDZIE


KARPIŃSKA A. ZIŃCZUK M. REMŻA P. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 41.15 Twoja cena  39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie

Zmiany we współczesnym świecie powodują wzrost oczekiwań społeczeństwa wobec szkoły i systemu edukacji. Ostatnie lata to okres burzliwego rozwoju nauki, w którym skumulowały się doświadczenia wielu pokoleń pedagogów. Jednak obecny stan systemu edukacji nie zadowala wielu osób zaniepokojonych o jej kształt. Dziś istnieje potrzeba dialogu o edukacji, ale w sposób holistyczny – pokazujący ją nie tylko jako przedmiot troski kolejnych reformatorów czy polityczną kartę przetargową. Wobec wyzwań przyszłości konieczne staje się myślenie o tym, jaki kształt może ona przybrać i co zrobić, by zmiany te nie były pozorne, lecz podążały we właściwym kierunku. Wyrażamy nadzieję, że problematyka współczesnego wymiaru edukacji w przestrzeni szkolnej i akademickiej stanie się przyczynkiem do dalszych, pogłębionych analiz teoretycznych i badawczych. Głosy w dyskusji nad kondycją i rozwojem edukacji zgromadzone w tej monografii skłaniają do refleksji i namysłu, wdrażają do krytycznego osądu zastanego stanu oświaty, prowokując jednocześnie do spojrzenia prospektywicznego. 

Redaktorzy naukowi

Wprowadzenie

Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Piotr Remża
Kształcenie prospektywiczne – ułuda czy konstatacja? 7

Część 1. Edukacyjne konteksty procesu kształcenia

Mirosław J. Szymański
Wykształcenie jako zapomniana kategoria debaty edukacyjnej 27
Jerzy Nikitorowicz
Heterogeniczność kultury w indywidualnym dialogu tożsamościowym . 40
Włodzimierz Chojnacki
Konserwatyzm i jego odniesienia w edukacji 54
Krzysztof Krakowski
Konstruktywizm pedagogiczny. Wybrane aspekty filozoficzno-praktyczne 70
Dorota Szumna
Umiejętność uczenia się jako podstawa samodzielnego zdobywania wiedzy – z badań młodzieży licealnej  85
Magdalena Pluskota, Mykoła Zymomrya
Obowiązek szkolny w różnych systemach oświatowych 102

Część 2. Proces kształcenia w przestrzeni akademickiej

Krystyna Chałas
Dydaktyka „zaangażowana” w kształceniu studentów pedagogiki w specjalnościach nauczycielskich. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne w świetle własnych doświadczeń . 113
Anna Krajewska
Współdziałanie dydaktyczne podmiotów w fazach procesu kształcenia w ocenie studentów i nauczycieli . 135
Ewa Skrzetuska
Współczesne tendencje w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji w uczelniach wyższych w Polsce 148
Walentyna Wróblewska
Proces studiowania – motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych . 164
Maria Sobieszczyk
„Czy praktyka może być najlepszym nauczycielem?” – czyli słów kilka o roli i organizacji praktyk pedagogicznych przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji 177

Część 3. Nauczyciel i uczeń w procesie kształcenia – oczekiwania i postulaty

Kazimierz Żegnałek, Ewelina Gutkowska-Wyrzykowska
Nauczyciel – kreatorem współczesnej rzeczywistości edukacyjnej . 191
Stanisław Nowel
Nauczyciel ucznia zdolnego w rozchwianym systemie edukacyjnych paradygmatów 206
Magdalena Barabas
Dziecko krzywdzone – uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych . 218
Monika Zińczuk
Fobia szkolna – analiza zjawiska przez pryzmat niepowodzeń edukacyjnych . 227
Piotr Remża
Instrumentarium nauczyciela matematyki 242

Nota o autorach 253

251 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022