ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSZKOLAKI A AGRESJA W PROGRAMACH TELEWIZYJNYCH DLA DZIECI


KUBIAK H.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 35.29 Twoja cena  33,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci

Książka Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych.

Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie).

Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań.
Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?

Wstęp

I. Kształtowanie się osobowości człowieka w świetle różnych teorii
1. Pojęcie, teorie i składniki osobowości
2. Teoria Johanna Friedricha Herbarta
3. Teoria Johna Deweya
4. Teoria Stevena Pinkera
5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris
6. Antypedagogika
7. Postmodernizm

II. Agresja w telewizji w świetle literatury przedmiotu
1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji
2. Teorie agresji
3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej
4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci
5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowania dzieci, młodzieży i dorosłych

III. Metodologiczne założenia badań własnych
1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe
2. Problemy badawcze i hipotezy robocze
3. Zmienne i ich wskaźniki
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
5. Organizacja i przebieg badań
6. Charakterystyka badanej populacji
7. Charakterystyka badanego środowiska

IV. Programy telewizyjne dla dzieci i ich bohaterowie w˙świetle preferencji dzieci i oferty programowej
1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach
2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach
3. Bajki iich bohaterowie wświetle preferencji dzieci
4. Bajki aagresja

V. Czynniki społeczne warunkujące przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań ztelewizji wświetle wyników badań własnych
1. Czynniki rodzinne aprzejmowanie agresywnych zachowań ztelewizyjnych programów dla dzieci
2. Środowisko rówieśnicze aprzejmowanie agresywnych zachowań zprogramów telewizyjnych dla dzieci
3. Miejsce zamieszkania aprzejmowanie agresywnych zachowań zprogramów telewizyjnych dla dzieci

Uogólnienia iwnioski

Bibliografia  

222 strony, Format: 15.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022