|
NAUKA PROGRAMOWANIA W KONTEKŚCIE PROKSEMIKI
MIKULSKI K. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 39.69 Twoja cena 37,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nauka
programowania w kontekście proksemiki
Książka
Kazimierza Mikulskiego bardzo dobrze wpisuje się w nurt modernizacji
dydaktyki szkolnej. Jest ona pierwszą w Polsce publikacją tak szeroko
omawiającą znaczenie wiedzy z zakresu proksemiki dla nauki
programowania. Autor zadał sobie wiele trudu, aby ukazać
zarówno tło dyskursu o roli i miejscu programowania w
szkole, jak i możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny proksemiki w
praktycznym działaniu edukacyjnym. Prezentacja obszaru nauczania
programowanego została ujęta w sposób syntetyczny, co należy
uznać za cenne, ponieważ stanowi kontekst dla głównego
problemu, jakim jest zastosowanie proksemiki w procesie kształcenia.
Fragment
recenzji wydawniczej
prof. zw. dr. hab.
Bronisława Siemienieckiego
Wstęp
5
Rozdział 1
Nauka
programowania nowym elementem edukacji
1.1. Wprowadzenie 15
1.2. Jak określane jest nauczanie programowania? . 20
1.3. Czy programowanie to element rozwijania kompetencji
cyfrowych? 21
1.4. Czy ważna jest promocja nauki programowania? . 24
1.5. Wdrażanie nauczania programowania na każdym etapie
kształcenia . 27
1.6. Programowanie jako element nauczania wyzwaniem dla
nauczycieli 28
1.7. Czy nauka programowania realizowana jest na programowanych
lekcjach? 31
1.8. Czy programowanie dla rozwoju polskich szkół jest
wyzwaniem strategicznym? 32
1.9. Podsumowanie rozdziału 34
Rozdział 2
Programowanie
w szkole podstawowej jako element nowej edukacji
2.1. Siła pytań podczas nauczania programowania . 36
2.2. Nowe idee Seymoura Paperta 42
2.3. Nauczanie oparte na rozwiązywaniu problemów 47
2.4. Myślenie o nauce i nauka o myśleniu 51
2.5. Dzieci, komputery i wielkie pomysły, czyli Mindstorms 54
2.6. Języki programowania komputera . 58
2.7. Miejsce Paperta w nauce . 59
2.8. Zasady Paperta nie tylko w nauczaniu programowania . 60
2.9. Robotyka jako zajęcia rozwijające naukę programowania 74
Rozdział 3
Nauka
programowania w kontekście proksemiki – wyniki badań,
pierwsze spostrzeżenia
3.1. Wprowadzenie . 86
3.2. Charakterystyka grupy badawczej . 88
3.3. Wyniki przeprowadzonego badania . 95
3.4. Elementy PROKSEMIKI w badaniu 98
3.5. Podsumowanie . 114
Rozdział 4
Porównanie
wyników wybranych badań własnych w kontekście proksemiki
4.1. Wprowadzenie 117
4.2. Dystans między nauczycielem a uczniami podczas zajęć z klasą,
grupą oraz indywidualnie . 122
4.3. Czy zajmowana odległość między nauczycielem
a uczniem wpływa na wartość uzyskanych ocen? . 128
4.4. Wpływ odległości na wzajemne relacje między nauczycielem a
uczniami w trakcie stosowania ICT podczas zajęć lekcyjnych .
134
4.5. Wpływ odległości nauczyciel–uczeń na relację
uczeń–uczeń 139
4.6. Czy odległość i płeć ucznia mają wpływ na relacje
nauczyciel–uczeń? . 143
4.7. Czy relacje nauczyciel–uczeń mają przeniesienie na
zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne? . 146
4.8. Kilka uwag podsumowania . 150
Bibliografia . 152
160
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|