ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.69 37,71   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUKA PROGRAMOWANIA W KONTEKŚCIE PROKSEMIKI


MIKULSKI K.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 39.69 Twoja cena  37,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nauka programowania w kontekście proksemiki

Książka Kazimierza Mikulskiego bardzo dobrze wpisuje się w nurt modernizacji dydaktyki szkolnej. Jest ona pierwszą w Polsce publikacją tak szeroko omawiającą znaczenie wiedzy z zakresu proksemiki dla nauki programowania. Autor zadał sobie wiele trudu, aby ukazać zarówno tło dyskursu o roli i miejscu programowania w szkole, jak i możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny proksemiki w praktycznym działaniu edukacyjnym. Prezentacja obszaru nauczania programowanego została ujęta w sposób syntetyczny, co należy uznać za cenne, ponieważ stanowi kontekst dla głównego problemu, jakim jest zastosowanie proksemiki w procesie kształcenia. 

Fragment recenzji wydawniczej 
prof. zw. dr. hab. Bronisława Siemienieckiego

Wstęp  5

Rozdział 1
Nauka programowania nowym elementem edukacji
1.1. Wprowadzenie  15
1.2. Jak określane jest nauczanie programowania? . 20
1.3. Czy programowanie to element rozwijania kompetencji cyfrowych?  21
1.4. Czy ważna jest promocja nauki programowania? . 24
1.5. Wdrażanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia . 27
1.6. Programowanie jako element nauczania wyzwaniem dla nauczycieli  28
1.7. Czy nauka programowania realizowana jest na programowanych lekcjach?  31
1.8. Czy programowanie dla rozwoju polskich szkół jest wyzwaniem strategicznym?  32
1.9. Podsumowanie rozdziału  34

Rozdział 2
Programowanie w szkole podstawowej jako element nowej edukacji
2.1. Siła pytań podczas nauczania programowania . 36
2.2. Nowe idee Seymoura Paperta  42
2.3. Nauczanie oparte na rozwiązywaniu problemów  47
2.4. Myślenie o nauce i nauka o myśleniu  51
2.5. Dzieci, komputery i wielkie pomysły, czyli Mindstorms  54
2.6. Języki programowania komputera . 58
2.7. Miejsce Paperta w nauce . 59
2.8. Zasady Paperta nie tylko w nauczaniu programowania . 60
2.9. Robotyka jako zajęcia rozwijające naukę programowania  74

Rozdział 3
Nauka programowania w kontekście proksemiki – wyniki badań, pierwsze spostrzeżenia
3.1. Wprowadzenie . 86
3.2. Charakterystyka grupy badawczej . 88
3.3. Wyniki przeprowadzonego badania . 95
3.4. Elementy PROKSEMIKI w badaniu  98
3.5. Podsumowanie . 114

Rozdział 4
Porównanie wyników wybranych badań własnych w kontekście proksemiki
4.1. Wprowadzenie  117
4.2. Dystans między nauczycielem a uczniami podczas zajęć z klasą, grupą oraz indywidualnie . 122
4.3. Czy zajmowana odległość między nauczycielem
a uczniem wpływa na wartość uzyskanych ocen? . 128
4.4. Wpływ odległości na wzajemne relacje między nauczycielem a uczniami w trakcie stosowania ICT podczas zajęć lekcyjnych . 134
4.5. Wpływ odległości nauczyciel–uczeń na relację uczeń–uczeń  139
4.6. Czy odległość i płeć ucznia mają wpływ na relacje nauczyciel–uczeń? . 143
4.7. Czy relacje nauczyciel–uczeń mają przeniesienie na zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne? . 146
4.8. Kilka uwag podsumowania . 150

Bibliografia . 152

160 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022