ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.00 44,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROMUJĄC POLSKĘ DYPLOMACJA GOSPODARKA TURYSTYKA SPORT KULTURA


ZABOROWSKI A.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Promując Polskę

Dyplomacja, gospodarka, turystyka, sport, kultura

Dr ADAM ZABOROWSKI – mgr inż. geodeta, dyplomata, dr nauk historycznych, menedżer w dziedzinie turystyki. 

W czasie około 45-letniej kariery zawodowej pełnił m.in. funkcje: wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialnego za zagraniczną promocję turystyczną Polski, doradcy prezesa POT odpowiadającego za koordynację naj-większej kampanii promocyjnej i reklamowej Polski w kontekście UEFA EURO 2012™, w tym współpracę z UEFA, radcy Ambasady RP w Berlinie odpowiedzialnego za koordynację promocji gospodarczej Polski w Niemczech, wiceprezesa OST Gromada. 

Świadek historii, uczestnik wydarzeń i działań dotyczących: 

– rozwoju międzynarodowego na „zakręcie” Europy (przemiany w państwach Europy Środkowo-Wschodniej, rozwój i zmiany w Niemczech prowadzące do upadku muru berlińskiego i zjednoczenia Niemiec), 

– kształtowania stosunków polsko-niemieckich w duchu porozumienia i po-jednania, 

– wprowadzania polskiej turystyki do Unii Europejskiej, 

– umacniania roli POT jako nowoczesnego instrumentu polityki państwa oraz poszukiwania nowych rozwiązań służących zwiększeniu efektywności promocji turystycznej. 

Jeden z autorów koncepcji wspólnych działań promocyjnych na rynkach za-morskich w ramach Grupy Wyszehradzkiej oraz państw regionu Morza Bałtyckiego.

Wstęp
Własne korzenie i inspiracje

Rozdział I
Moja Alma Mater - Politechnika Warszawska
1. Studia i praca na Wydziale Geodezji i Kartografi i PW
2. Działalność społeczna na PW

Rozdział II
Zafascynowanie dyplomacją
1. Zostałem dyplomatą
2. Praca w MSZ
3. Kontakty w korpusie dyplomatycznym
4. "Przygoda" związana z wizytą Michaiła Gorbaczowa w Polsce
5. Powódź w apartamencie Ericha Honeckera

Rozdział III
Przeżyłem upadek muru berlińskiego i zjednoczenie Niemiec
1. Wyjazd do pracy w Ambasadzie w Berlinie
2. Wizyta premiera Mieczysława Rakowskiego w Berlinie
5 grudnia 1988 r.
3. Erich Honecker o NRD w 1989 r.
4. Obchody 40. rocznicy powstania NRD
5. Upadek muru berlińskiego 9 listopada 1989 r.
6. Pierwsze demokratyczne wybory w NRD 18 marca 1990 r.
7. Zjednoczenie Niemiec 3 października 1990 r.
8. Wyprowadzenie wojsk radzieckich z Niemiec Wschodnich
9. Wyprowadzenie wojsk radzieckich z Polski
10. Współpraca regionalna i przygraniczna
11. Wizyta polskich parlamentarzystów w Berlinie na posiedzeniu Rady Współpracy Paktu Północnoatlantyckiego oraz oficjalna wizyta Prezydenta L. Wałęsy w RFN
12. Polskie wybory w Niemczech Wschodnich

Rozdział IV
Przygoda z turystyką
1. Gromada w Berlinie
1.1. Skąd moja obecność w turystyce?
1.2. Odzyskanie hotelu i rozwinięcie działalności turystycznej w Berlinie
1.3. Oddłużenie Hotelu Gromada Am Tegeler See
1.4. Ewidentny sukces biznesowy Gromady na rynku niemieckim
2. Powrót do kraju i praca w Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej Gromada
2.1. Wyzwania w OST Gromada
2.2. Wygranie przetargu na operatora turystycznego i logistycznego i obsługa Światowej Wystawy EXPO 2000 w Hanowerze
2.3. "Opatrzność" uchroniła nas przed obsługą Narodowej Pielgrzymki Wielkiego Jubileuszu 2000 do Rzymu
2.4. Moje 50. urodziny w Gromadzie
2.5. Dynamiczny rozwój i wzrost znaczenia OST Gromada na rynku krajowym i zagranicznym
3. Nowe wyzwania w Polskiej Organizacji Turystycznej
3.1. Podstawowe zadanie - pokonanie głębokiego kryzysu w turystyce przyjazdowej do Polski i turystyce krajowej
3.2. Intensyfi kacja działań promocyjnych na rynkach wschodnich
3.3. Utworzenie samodzielnego Ośrodka Zagranicznego POT w Moskwie
3.4. Overbooking na ukraińskiego Sylwestra w Polsce. Sentymentalny Kijów
3.5. Utworzenie Ośrodka Zagranicznego POT w Tokio
3.6. Pokonanie regresu w turystyce przyjazdowej do Polski. Nowe niszowe obszary działalności promocyjnej
3.7. Promocja przemysłu spotkań (meeting industry)
3.8. Otwieraliśmy polską turystykę na Unię Europejską i wprowadzaliśmy polską turystykę do Unii Europejskiej
3.9. Reality show telewizji szwedzkiej na zamku w Grodźcu
3.10. Promocja turystyczna Polski na rynku hiszpańskim. Współpraca z linią lotniczą Air Europa
3.11. Śmierć i pogrzeb papieża Jana Pawła II a nasze działania promocyjne
3.12. Rok Polski (2005) i wielki sukces na targach ITB w Berlinie 12-16 marca 2005 r.
3.13. Problemy z promocją i we współpracy z rynkiem chińskim
3.14. Promocja turystyczna Polski na Światowej Wystawie EXPO w Aichi w Japonii i przy okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Japonii i Korei Płd.
4. Pierwszy zdobywca Mount Everestu promował Polskę
4.1. Wizyta Sir Edmunda Hillary‘ego w Polsce 16-22 czerwca 2004 r.
4.2. Odsłonięcie tablicy upamiętniającej wizytę Sir Edmunda Hillary‘ego w Polsce w Schronisku PTTK nad Morskim Okiem 28 maja 2013 r.
5. Sukces odniesiony w promocji turystycznej Polski
6. Próba koordynacji promocji Polski - projekt W. Olinsa

Rozdział V
Koordynacja promocji gospodarczej w RFN
1. Zadania i "niespodzianki" na placówce w Berlinie
2. Forum Polskich Przedsiębiorców połączone ze spotkaniem noworocznym
3. Nowa przygoda promocyjna - w awaryjnym zastępstwie ambasadora w stroju kucharza promowałem Polskę
4. Promocja gospodarcza Polski z wykorzystaniem sportu, kultury oraz turystyki
5. Współpraca z partnerami niemieckimi
6. Polska prezentacja na imprezie promocyjnej z okazji podpisania traktatów rzymskich o powołaniu Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej (EWG) i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Euratom) - pięćdziesiąt lat UE
7. Efekty ekonomiczne i wizerunkowe promocji gospodarczej w Niemczech
8. Nasze mocne i słabe strony działalności promocyjnej
w Niemczech i w Berlinie
9. Jak naprawialiśmy wizerunek naszego kraju - podróż studyjna dziennikarzy niemieckich do Polski
10. Praktyczne efekty reorganizacji polskiej dyplomacji gospodarczej
11. Przeżyliśmy pożar w mieszkaniu służbowym w Berlinie

Rozdział VI
Ciąg dalszy przygody z turystyką
1. Kampania promocyjna i reklamowa Polski w kontekście UEFA EURO 2012t
1.1. Od Mistrzostw Świata w Niemczech do decyzji UEFA w Cardiff
1.2. Moje największe wyzwanie promocyjne - koordynacja kampanii promocyjnej i reklamowej Polski w kontekście UEFA EURO 2012t
1.3. Podpisanie umowy POT - UEFA
1.4. Problemy z˙fi nansowaniem kampanii
1.5. Zespół ds. UEFA EURO 2012t w POT
1.6. Współpraca z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN)
1.7. Pozyskaliśmy b. prezydenta Lecha Wałęsę do działań promocyjnych w kampanii
1.8. Udział byłych i aktualnych piłkarzy/celebrytów - reprezentantów Polski (a także Niemiec) w kampanii
1.9. Byliśmy na WOODSTOCK-u
1.10. Prezentacja albumu "Kazimierz Górski i Jego Orły"
1.11. Zdarzenia z ministrą Joanną Muchą
1.12. Przygotowanie Programu kampanii promocyjnej i reklamowej Polski w kontekście UEFA EURO 2012t
1.13. Kampania wizerunkowo-produktowa na trzech rynkach strategicznych (niemieckim, brytyjskim i francuskim) fi nansowana ze środków unijnych
1.14. Działania promocyjne w kampanii fi nansowane ze środków statutowych POT
1.15. Narzędzia i instrumenty promocyjne wykorzystywane w kampanii
1.16. Promocja UEFA EURO 2012t za granicą w POIT podczas trwania turnieju
1.17. Działania promocyjne POT w Polsce podczas trwania turnieju
1.18. Koszty kampanii promocyjnej i reklamowej w kontekście UEFA EURO 2012t
1.19. Sukces promocyjny Polski

Rozdział VII
Projekt "Od Mistrzostw Europy do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej"

Rozdział VIII
Próby reformowania systemu promocji turystycznej.
Zespół ds. "nowego otwarcia"

Zakończenie

366 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022