ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RZECZNIK PRASOWY W INSTYTUCJI KOŚCIELNEJ TEORIA I PRAKTYKA


NĘCEK R. KOWALSKI R.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rzecznik prasowy w instytucji kościelnej

Teoria i praktyka

Podczas czytania ocenianej pozycji wyczuwa się ogromne zaangażowanie autorów w prowadzony wykład, co udziela się także czytelnikowi, tym bardziej że zagadnienia teoretyczne są tu od razu ilustrowane interesującymi przykładami z życia wziętymi i to bezpośrednio z praktyki zawodowej doświadczonych rzeczników prasowych kurii. Ks. prof. Robert Nęcek i ks. dr Rafał Kowalski podpowiadają, co powinni robić rzecznicy prasowi instytucji kościelnej, by nie tracili zaufania społecznego, a co najważniejsze – nie zaszkodzili nieprzemyślanym słowem wizerunkowi tych, których reprezentują.

Prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński 

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II 

Niniejsza publikacja stanowi elementarną lekturę dla rzeczników prasowych instytucji kościelnych. Autorzy przelali swoje wieloletnie doświadczenie na karty książki. Jej rysem charakterystycznym jest znajomość środowiska ich pracy – wspólnoty Kościoła oraz mediów. 

Ks. prof. nadzw. dr hab. Józef Kloch 
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego


Robert Nęcek – kapłan archidiecezji krakowskiej, doktor habilitowany nauk społecznych, kierownik Katedry Edukacji Medialnej w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II. Konsultor Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Konferencji Episkopatu Polski. W latach 2005–2016 rzecznik prasowy Archidiecezji Krakowskiej. Na wniosek Komisji ds. Nagród Rektorskich UPJPII rektor przyznał mu nagrodę za wybitne osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne (2010, 2017). Autor licznych artykułów naukowych w Polsce, Niemczech, Austrii, na Słowacji, w Hiszpanii i książek naukowych w Polsce i we Włoszech. Wyróżniony medalem Mater Verbi. W 2016 roku uhonorowany Złotą Odznaką św. Floriana Mazovia II klasy za wyjątkową skuteczność i kompetencje medialne. Laureat Feniksa Specjalnego 2017. 

Rafał Kowalski – ksiądz archidiecezji wrocławskiej, doktor nauk teologicznych, adiunkt w Katedrze Komunikacji Religijnej Instytutu Nauk Społecznych Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu. Wykładowca homiletyki, teorii komunikacji i edukacji medialnej. Prowadzi ćwiczenia z alternatywnych metod rozwiązywania sporów oraz wykorzystania mediów w edukacji. Był zastępcą redaktora naczelnego Dolnośląskiego Pisma Katolickiego „Nowe Życie” oraz dyrektorem wrocławskiego oddziału „Gościa Niedzielnego”. Od 2013 roku dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Wrocławskiej Kurii Metropolitalnej oraz rzecznik prasowy metropolity wrocławskiego, a od 2017 roku prezes Grupy Medialnej Johanneum.

Wprowadzenie

1. Rzecznik prasowy - ogólna charakterystyka
1.1. Reprezentant Kościoła
1.2. Portavoce-niosący głos
1.3. Mocne umocowanie w kurii
1.4. Solidnie wykształcony

2. Istotne cechy osobowościowe rzecznika
2.1. Profesjonalizm
2.2. Pokora
2.3. Odwaga

3. Rzecznik w dobie informacyjnej bezsenności
3.1. Zrozumiałe wyrażanie się
3.2. Cztery wymiary komunikacji
3.3. Rariery tworzone przez rzecznika
3.3.1. Język
3.3.2. Osobista perspektywa
3.4. Rłędy na poziomie komunikatów
3.5. Rzecznik najpierw słucha
3.6. Rzecznik myśli o przyszłości
3.7. Rzecznik docenia edukację I technologię

4. Rzecznik prasouui/ a dziennikarze
4.1. Rzecznik a specyfika pracy dziennikarskiej
4.2. Otwartość, czyli jak dobrze ustalić zasady

5. Sytuacje kryzysowe
5.1. Rozumienie sytuacji kryzysoujej
5.2. Rodzaje sytuacji kryzysowej
5.3. Aktorzy sytuacji kryzysowej
5.4. Wizerunek Kościoła oparty na prawdzie

6. Sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowej
6.1. Źródła konfliktów
6.2. Odpowiedzialność przełożonego
6.3. Przygotowanie do zarządzania kryzysem
6.4. Umiejętność współpracy
6.5. Rzetelne Informowanie o rozwiązywaniu kryzysu
6.6. Inne zasady komunikacji kryzysowej

7. Rzecznik prasowy jako publicysta
7.1. Obecność w internecle
7.2. Informacje prasowe, newsletter i aduertorial
7.3. Inicjowanie audycji radiowych I telewizyjnych

8. Zagrożenia pracy rzecznika
8.1. Zagrożenia wewnętrzne
8.1.1. Zazdrość
8.1.2. Świadome lub nieświadome wprowadzenie w błąd
8.2. Zagrożenia zewnętrzne. Jak być rzecznikiem w erze fake newsa?

Zakończenie
Bibliografia

172 strony, Format: 13.0x19.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022