|
KSZTAŁTOWANIE I WSPIERANIE ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO MAŁYCH DZIECI W ŻŁOBKU
JEGIER A. KURELSKA B. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 65.25 Twoja cena 61,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kształtowanie
i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku
Celem Autorek
prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we
współczesnych żłobkach publicznych.
Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają
ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci
żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni
ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we
wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie
przekroczyć próg przedszkola.
Dziecko żłobkowe ma dużą
przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi
funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest
bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament
przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden – musi to być
dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak
organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w
książce.
Autorki
omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z
funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu
żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a
także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć,
rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i
emocjonalnie.
Szanowni
Czytelnicy,
1.
Podstawy prawne funkcjonowania żłobków
2. Rozwój
psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia
3. Trudności
rozwojowe małych dzieci
4. Żłobek
jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza
4.1. Organizacja pracy w żłobku
4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach
4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej
4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku?
4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem
4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku
4.3. Realizacja funkcji wychowawczej
4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych
4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę
5. Przestrzeń
dla edukacji w placówce
5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi
5.2. Język angielski w żłobku - nauka poprzez zabawę i czynności dnia
codziennego
5.3. Dobre praktyki - zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu
rocznego
5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi
6. Zabawa
jako forma uczenia się dzieci
6.1. Zabawy fundamentalne
6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku
6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna
- Edyta Żebrowska
6.4. Zajęcia taneczne
6.5. Teatr w życiu małych dzieci
6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych
7.
Bajki i baśnie dla najmłodszych
8. Profesjonalny
opiekun małych dzieci
9. Znaczenie
dobrych relacji z rodzicami
10. Wsparcie
psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach
Kilka słów na zakończenie...
Dedykacja Bożeny Kurelskiej
Dedykacja Anety Jegier
Bibliografia
O autorach
245
stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|