ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAPITAŁ SPOŁECZNY SZKOŁY Z DOŚWIADCZEŃ BIOGRAFICZNYCH NAUCZYCIELI STUDIUM PRZYPADKÓW


WAWRZYNIAK-BESZTERDA R.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 41.59 Twoja cena  39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kapitał społeczny szkoły

Z doświadczeń biograficznych nauczycieli

Studium przypadków

Książka otwiera nowe pola oglądu fenomenu kapitału społecznego szkoły, opisane przez Autorkę przez pryzmat doświadczeń biograficznych nauczycieli – zupełnie nowej perspektywy poznawania procesów wewnątrzszkolnych, przejawiających się na różnych poziomach funkcjonowania szkoły i rozwoju kariery zawodowej nauczycieli.

Kategoria kapitału społecznego jest w ostatnich kilkudziesięciu latach pojęciem używanym ( o ile nie nadużywanym) w różnych kontekstach teoretycznych i badawczych, w wieli dyscyplinach naukowych, w rozmaitych rodzajach dyskursu. Jest przy tym przedmiotem silnych kontrowersji: badacze trafnie rozpoznają pułapki takiego stanu rzeczy w postaci definicyjnego „rozmycia” kategorii.

Wstęp

1. Kapitał społeczny w wybranych kontekstach teoretycznych
1.1. Fenomen recepcji kapitału społecznego
1.2. Kapitał(y) społeczny/(e) - potencjał analityczny wybranych konceptualizacji
1.2.1. Kapitał społeczny według Pierre‘a Bourdieu
1.2.2. Kapitał społeczny według Jamesa S. Colemana
1.2.3. Kapitał społeczny według Roberta D. Putnama
1.2.4. Sieciowe koncepcje kapitału społecznego
1.3. Kapitał społeczny - (nie)wygodna kategoria?
1.4. Konkluzje

2. Portret(y) szkoły w perspektywie kapitału społecznego
2.1. Szkoła w optyce kapitału społecznego - wybrane aspekty badawcze
2.2. Kapitał społeczny szkoły w oglądzie badawczym
2.3. Nauczyciele i kapitał społeczny szkoły
2.4. Konkluzje

3. Ramy metodologiczne badań
3.1. Zamysł badań i ich biograficzny charakter
3.2. Założenia metodologiczne badań
3.3. Charakterystyka badanych nauczycieli

4. Szkice biografii zawodowych nauczycieli
4.1. Katarzyna: ta praca jest taka ciekawa, nieprzewidywalna, daje taką przyjemność
4.2. Patrycja: jestem ambitny stwór, czemu nie
4.3. Weronika: czułam się bardzo samotna w każdym razie
4.4. Jagoda: zależy mi na dobru uczniów
4.5. Alicja: żeby działać, żeby nie mieć sobie niczego do zarzucenia, żeby też nikt inny nie mógł mi niczego zarzucić
4.6. Ewa: jestem nauczycielem wszystkich dzieci
4.7. Tomasz: Projekt pt. "Moja klasa"

5. Kapitał społeczny szkoły - analiza przekrojowa
5.1. Zobowiązania i oczekiwania
5.2. Relacje władzy i potencjał informacyjny
5.3. Normy i sankcje

6. Podsumowanie

Bibliografia
Summary (Social capital in school. Biographical experience of teachers. Case study)

250 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022