|
KAPITAŁ SPOŁECZNY SZKOŁY Z DOŚWIADCZEŃ BIOGRAFICZNYCH NAUCZYCIELI STUDIUM PRZYPADKÓW
WAWRZYNIAK-BESZTERDA R. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 41.59 Twoja cena 39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kapitał
społeczny szkoły
Z doświadczeń
biograficznych nauczycieli
Studium
przypadków
Książka otwiera nowe pola
oglądu fenomenu kapitału społecznego szkoły, opisane przez Autorkę
przez pryzmat doświadczeń biograficznych nauczycieli –
zupełnie nowej perspektywy poznawania procesów
wewnątrzszkolnych, przejawiających się na różnych poziomach
funkcjonowania szkoły i rozwoju kariery zawodowej nauczycieli.
Kategoria
kapitału społecznego jest w ostatnich kilkudziesięciu latach pojęciem
używanym ( o ile nie nadużywanym) w różnych kontekstach
teoretycznych i badawczych, w wieli dyscyplinach naukowych, w
rozmaitych rodzajach dyskursu. Jest przy tym przedmiotem silnych
kontrowersji: badacze trafnie rozpoznają pułapki takiego stanu rzeczy w
postaci definicyjnego „rozmycia” kategorii.
Wstęp
1. Kapitał
społeczny w wybranych kontekstach teoretycznych
1.1. Fenomen recepcji kapitału społecznego
1.2. Kapitał(y) społeczny/(e) - potencjał analityczny wybranych
konceptualizacji
1.2.1. Kapitał społeczny według Pierre‘a Bourdieu
1.2.2. Kapitał społeczny według Jamesa S. Colemana
1.2.3. Kapitał społeczny według Roberta D. Putnama
1.2.4. Sieciowe koncepcje kapitału społecznego
1.3. Kapitał społeczny - (nie)wygodna kategoria?
1.4. Konkluzje
2.
Portret(y) szkoły w perspektywie kapitału społecznego
2.1. Szkoła w optyce kapitału społecznego - wybrane aspekty badawcze
2.2. Kapitał społeczny szkoły w oglądzie badawczym
2.3. Nauczyciele i kapitał społeczny szkoły
2.4. Konkluzje
3.
Ramy metodologiczne badań
3.1. Zamysł badań i ich biograficzny charakter
3.2. Założenia metodologiczne badań
3.3. Charakterystyka badanych nauczycieli
4. Szkice
biografii zawodowych nauczycieli
4.1. Katarzyna: ta praca jest taka ciekawa, nieprzewidywalna, daje taką
przyjemność
4.2. Patrycja: jestem ambitny stwór, czemu nie
4.3. Weronika: czułam się bardzo samotna w każdym razie
4.4. Jagoda: zależy mi na dobru uczniów
4.5. Alicja: żeby działać, żeby nie mieć sobie niczego do zarzucenia,
żeby też nikt inny nie mógł mi niczego zarzucić
4.6. Ewa: jestem nauczycielem wszystkich dzieci
4.7. Tomasz: Projekt pt. "Moja klasa"
5.
Kapitał społeczny szkoły - analiza przekrojowa
5.1. Zobowiązania i oczekiwania
5.2. Relacje władzy i potencjał informacyjny
5.3. Normy i sankcje
6. Podsumowanie
Bibliografia
Summary (Social capital in school. Biographical experience of teachers.
Case study)
250
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|