|
ROZPOZNAWANIE SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI NIESŁYSZĄCYCH NA PROGU SZKOŁY PODSTAWOWEJ BADANIA Z REGIONU ŁÓDZKIEGO
OLEMPSKA-WYSOCKA M. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 48.50 Twoja cena 46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozpoznawanie
szans edukacyjnych dzieci niesłyszących na progu szkoły podstawowej
(badania z regionu łódzkiego)
Problematyka
szans edukacyjnych uczniów niesłyszących wiąże się z
szerszym zagadnieniem szans i barier w edukacji uczniów ze
specjalnymi potrzebami i stanowi podstawę rozważań naukowych oraz
poszukiwania rozwiązań praktycznych w ramach systemów
kształcenia na całym świecie. Współcześnie wyznaczają je
tendencje przeciwdziałania marginalizacji (lub wykluczenia
edukacyjnego) jakiejkolwiek z grup uczniów w perspektywie
analogicznego procesu związanego z uczestnictwem społecznym. Zmiany w
przepisach oświatowych, większa świadomość rodziców, a
przede wszystkim kluczowe decyzje kształtujące edukację osób
z uszkodzonym słuchem implikują wzrost liczebności tej grupy dzieci w
edukacji włączającej i integracyjnej. Coraz większe możliwości
wynikające z różnego rodzaju czynników
kontekstowych, dotyczących m.in. dynamicznego rozwoju technologii
wspomagającej słyszenie, technologii informatycznych, wprowadzeniu
przesiewowych badań słuchu oraz badania nad językiem migowym, wymagają
stosowania nowych rozwiązań systemowych. W przeprowadzonych badaniach
skoncentrowano się na opisie fenomenów zobrazowanych jako
profile kompetencji językowych i funkcjonowania psychomotorycznego
dzieci niesłyszących, kończących edukację przedszkolną w trzech
rodzajach placówek: ogólnodostępnej,
integracyjnej i specjalnej; a także na rekonstrukcji szans edukacyjnych
dzieci niesłyszących z perspektywy doświadczeń
diagnostyczno-rehabilitacyjnych oraz preferencji edukacyjnych ich
słyszących i niesłyszących rodziców oraz opinii nauczycieli.
306
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|