ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZKOLNI PROTAGONIŚCI PREDYSPOZYCJE I KOMPETENCJE KIEROWNICZE


SZAFRAN J.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 53.10 Twoja cena  50,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Szkolni protagoniści

Predyspozycje i kompetencje kierownicze

W książce zaprezentowano tradycję badań nad kierowaniem i jego uwarunkowaniami.

Przedstawiona perspektywa stanowiła punkt wyjścia refleksji nad behawioryzmem organizacyjnym i przywództwem edukacyjnym. W efekcie prac badawczych wskazano, jakie zasoby kadrowe w zakresie potencjału psychologicznego i kierowniczego posiada współczesna szkoła, krytycznie rozważono także kwestie rozwiązań systemowych konkursu dyrektorskiego.

Przedstawione refleksje stanowią przyczynek do dalszych analiz i dyskusji nad pożądaną sylwetką szkolnych protagonistów. Mogą też być źródłem praktycznych inspiracji, służących wypracowaniu programów szkoleniowych, a także procedur i metod weryfikacji potencjału obecnych i przyszłych dyrektorów szkół.

Wstęp

1. Kierowanie w organizacji
1.1. Teorie zarządzania - perspektywa klasyczna
1.2. Zarządzanie organizacją. Role, zadania i właściwości kierownika
1.3. Przywództwo organizacyjne
1.4. Efektywna organizacja
1.5. Efektywność kierowania w świetle wybranych teorii
1.6. Kompetencje kierownicze

2. Psychologia w pracy menedżera
2.1. Behawioryzm organizacyjny
2.2. Psychologiczne aspekty sytuacji kierowania
2.3. Osobowość, samoocena i poczucie sprawstwa
2.4. Procesy decyzyjne
2.5. Zdolności społeczne kierowników - wybrane aspekty
2.5.1. Komunikacja
2.5.2. Kierowanie ludźmi w organizacji
2.5.3. Motywacja jako regulator zachowań organizacyjnych

3. Przywództwo edukacyjne
3.1. Przywódca w szkole
3.2. Kto może zostać dyrektorem szkoły? Wymogi i procedura formalna
3.3. Organizacja pracy w szkole. Zadania dyrektora
3.4. Dyrektor pracownikiem i pracodawcą
3.4.1. Dyrektor w procedurze awansu i rozwoju zawodowego
3.5. Kompetencje dyrektora szkoły
3.6. Wybrane umiejętności społeczne dyrektora
3.6.1. Zarządzanie konfliktem w organizacji
3.6.2. Negocjacje - jak zmienić nieufność we współpracę?
3.6.3. Wprowadzanie zmian
3.7. Samokreacja menedżera. Samoocena i myślenie w kategoriach doskonałości
3.8. Zagrożenia wynikające z praktyki kierowniczej

4. Predyspozycje i kompetencje kandydatów na dyrektorów szkół - badania własne
4.1. Podejścia badawcze ,
4.2. Inspiracje i założenia badawcze
4.3. Problemy badawcze i hipotezy
4.4. Dobór metod i technik badawczych
4.5. Grupa badana i procedura
4.6. Analiza wyników badań ilościowych i jakościowych
4.6.1. Wstępna charakterystyka grup badanych w poszczególnych latach trwania projektu
4.6.2. Statystyka opisowa
4.6.3. Analiza powiązań między zmiennymi - istotności
4.6.4. Różnice w zakresie badanych zmiennych ze względu na płeć
4.6.5. Różnice między grupami w zależności od stopnia awansu zawodowego
4.6.6. Prezentacja wyników badań jakościowych
4.7. Wnioski z badań

Zakończenie
Aneksy
Bibliografia
Spis rysunków, tabel i aneksów
Summary (School protagonists Managerial predispositions and competences)

368 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022