|
SZKOLNI PROTAGONIŚCI PREDYSPOZYCJE I KOMPETENCJE KIEROWNICZE
SZAFRAN J. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 53.10 Twoja cena 50,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkolni
protagoniści
Predyspozycje i
kompetencje kierownicze
W książce zaprezentowano
tradycję badań nad kierowaniem i jego uwarunkowaniami.
Przedstawiona
perspektywa stanowiła punkt wyjścia refleksji nad behawioryzmem
organizacyjnym i przywództwem edukacyjnym. W efekcie prac
badawczych wskazano, jakie zasoby kadrowe w zakresie potencjału
psychologicznego i kierowniczego posiada współczesna szkoła,
krytycznie rozważono także kwestie rozwiązań systemowych konkursu
dyrektorskiego.
Przedstawione refleksje stanowią przyczynek do dalszych analiz i
dyskusji nad pożądaną sylwetką szkolnych protagonistów. Mogą
też być źródłem praktycznych inspiracji, służących
wypracowaniu programów szkoleniowych, a także procedur i
metod weryfikacji potencjału obecnych i przyszłych
dyrektorów szkół.
Wstęp
1. Kierowanie
w organizacji
1.1. Teorie zarządzania - perspektywa klasyczna
1.2. Zarządzanie organizacją. Role, zadania i właściwości kierownika
1.3. Przywództwo organizacyjne
1.4. Efektywna organizacja
1.5. Efektywność kierowania w świetle wybranych teorii
1.6. Kompetencje kierownicze
2. Psychologia
w pracy menedżera
2.1. Behawioryzm organizacyjny
2.2. Psychologiczne aspekty sytuacji kierowania
2.3. Osobowość, samoocena i poczucie sprawstwa
2.4. Procesy decyzyjne
2.5. Zdolności społeczne kierowników - wybrane aspekty
2.5.1. Komunikacja
2.5.2. Kierowanie ludźmi w organizacji
2.5.3. Motywacja jako regulator zachowań organizacyjnych
3.
Przywództwo edukacyjne
3.1. Przywódca w szkole
3.2. Kto może zostać dyrektorem szkoły? Wymogi i procedura formalna
3.3. Organizacja pracy w szkole. Zadania dyrektora
3.4. Dyrektor pracownikiem i pracodawcą
3.4.1. Dyrektor w procedurze awansu i rozwoju zawodowego
3.5. Kompetencje dyrektora szkoły
3.6. Wybrane umiejętności społeczne dyrektora
3.6.1. Zarządzanie konfliktem w organizacji
3.6.2. Negocjacje - jak zmienić nieufność we współpracę?
3.6.3. Wprowadzanie zmian
3.7. Samokreacja menedżera. Samoocena i myślenie w kategoriach
doskonałości
3.8. Zagrożenia wynikające z praktyki kierowniczej
4. Predyspozycje
i kompetencje kandydatów na dyrektorów
szkół - badania własne
4.1. Podejścia badawcze ,
4.2. Inspiracje i założenia badawcze
4.3. Problemy badawcze i hipotezy
4.4. Dobór metod i technik badawczych
4.5. Grupa badana i procedura
4.6. Analiza wyników badań ilościowych i jakościowych
4.6.1. Wstępna charakterystyka grup badanych w
poszczególnych latach trwania projektu
4.6.2. Statystyka opisowa
4.6.3. Analiza powiązań między zmiennymi - istotności
4.6.4. Różnice w zakresie badanych zmiennych ze względu na
płeć
4.6.5. Różnice między grupami w zależności od stopnia awansu
zawodowego
4.6.6. Prezentacja wyników badań jakościowych
4.7. Wnioski z badań
Zakończenie
Aneksy
Bibliografia
Spis rysunków, tabel i aneksów
Summary (School protagonists Managerial predispositions and competences)
368
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|