ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

METODYKA NAUCZANIA JÊZYKA POLSKIEGO I KONSPEKTY ZAJÊÆ W KLASACH IV-VIII PORADNIK DLA NAUCZYCIELI


GUDRO-HOMICKA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 55.10 Twoja cena  52,35 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Metodyka nauczania jêzyka polskiego i konspekty zajêæ w klasach IV-VIII

Poradnik dla nauczycieli

Nauczyciel znajdzie w poradniku niezbêdn± praktyczn± wiedzê na temat planowania pracy z dzieæmi, zasad i metod nauczania, sposobów organizacji lekcji, ³±czenia nauczania z ocenianiem – sposobów sprawdzania osi±gniêæ uczniów.

Dowie siê, co zrobiæ, aby uczeñ z rado¶ci± podj±³ pracê w klasie IV i mia³ mo¿liwo¶ci rozwijania swoich zdolno¶ci i ³agodnego pokonywania w klasach starszych kolejnych trudno¶ci, ¿ycia i wspó³pracy w grupach, w zespole, a tak¿e zachowania indywidualno¶ci i rozwijania w³asnej osobowo¶ci. Aby by³ kulturalnym u¿ytkownikiem jêzyka ojczystego i czerpa³ rado¶æ z uczenia siê.


Oprócz wiedzy na temat jak uczyæ my¶lenia, czytania, s³uchania, mówienia, pisania, jak kszta³ciæ jêzyk ucznia, poradnik zawiera przyk³ady scenariuszy lekcji, æwiczeñ, kart pracy, a tak¿e przyk³ady opracowania lektury.

Wstêp

Rozdzia³ I. Planowanie pracy w procesie dydaktycznym i wychowawczym

Rozdzia³ II. Nauczanie jêzyka polskiego

1. Zasady nauczania
2. Metody nauczania
3. Kompetencje kluczowe
4. Organizacja procesu dydaktycznego – zasady pracy na lekcji i praca domowa

Rozdzia³ III. Nauczanie umiejêtno¶ci polonistycznych i ponadprzedmiotowych – praktyczne rozwi±zania

1. Nauka czytania i ortografii. Scenariusze lekcji
Temat 1. Czytanie to droga do szczê¶cia
Temat 2. Czy ksi±¿ka jest moim przyjacielem?
Temat 3. Zaczarowany ¶wiat w wierszu Cuda i dziwy Juliana Tuwima
Temat 4. Czy ka¿de serce mo¿na skruszyæ? Powrót taty Adama Mickiewicza
Temat 5. Motywy ludowe w balladzie ¦witezianka Adama Mickiewicza
Temat 6. Koncert Jankiela. Czy to muzyka tylko do tañca?
Temat 7. Czy mo¿na polubiæ poezjê? Wis³awa Szymborska Niektórzy lubi± poezjê
Temat 8. „Tymczasem Zygier…”. O potrzebie wolno¶ci w powie¶ci Syzyfowe prace Stefana ¯eromskiego
Temat 9. Który skrzywdzi³e¶ […] „nie b±d¼ bezpieczny”. Do jakich przemy¶leñ sk³ania wiersz Czes³awa Mi³osza?

2. Nauka mówienia i s³uchania. Scenariusze lekcji
Temat 1. Ksiê¿niczk±/ksiêciem byæ to…
Temat 2. Jeste¶my re¿yserami filmu na podstawie ba¶ni Dziewczynka z zapa³kami Hansa Christiana Andersena
Temat 3. Przes³anie w wierszu Do albumu Jana Twardowskiego drogowskazem w ¿yciu ka¿dego cz³owieka
Temat 4. Czym jest dla mnie szczê¶cie?
Temat 5. Po prostu id¼ tam, dok±d ciê prowadzi swoimi pytaniami. I staraj siê go uspokoiæ. Czy ³atwo rozmawiaæ o ¶mierci?
Temat 6. O smutnym losie bohatera noweli Janko Muzykant Henryka Sienkiewicza
Temat 7. Co rozumem i pilno¶ci±, i cnot± stanê³o, to siê nie rozumem i niedba³o¶ci±, i z³o¶ci± ludzk± obala… – o mi³o¶ci do ojczyzny
Temat 8. Syzyfowe prace Stefana ¯eromskiego to powie¶æ o…
Temat 9. Karuzela w moim miasteczku

3. Nauka pisania i ortografii. Scenariusze lekcji
Temat 1. Od wyrazu do zdania. Uczymy siê pisaæ
Temat 2. Zdarzy³o siê… Uczymy siê pisaæ opowiadanie
Temat 3. Opisaæ ¶wiat wokó³ nas – ale jak?
Temat 4. Uczymy siê streszczaæ
Temat 5. Przes³ania w Ma³ym Ksiêciu Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. Przygotowanie do redagowania rozprawki
Temat 6. Ochrona jêzyka polskiego w moim mie¶cie
Temat 7. Marcin Borowicz w szkole elementarnej w Owczarach – opis prze¿yæ
Temat 8. Piszemy protokó³ – w jakim celu?

4. Kszta³cenie jêzykowe: bogacenie s³ownictwa, frazeologia, kultura i etyka jêzyka. Scenariusze lekcji
Temat 1. Co wiem o rzeczowniku?
Temat 2. O czym informuj± zdania pojedyncze i do czego s± mi potrzebne?
Temat 3. Ortografia nie jest trudna
Temat 4. O bogactwie jêzyka polskiego – rodzina wyrazów
Temat 5. G³oski, litery, sylaby
Temat 6. Upodobnienie pod wzglêdem d¼wiêczno¶ci
Temat 7. Zachodziæ w g³owê, czyli o frazeologii s³ów kilka
Temat 8. Sk³adnia zdania z³o¿onego

Rozdzia³ IV. Holistyczne sposoby oceniania – ocenianie kszta³tuj±ce

1. Pojêcie oceny szkolnej
2. Pojêcie stopnia szkolnego
3. Funkcje oceniania
4. Ocenianie wspieraj±ce
5. Kryteria oceny ró¿nych form wypowiedzi – karta pracy nr 46

Zakoñczenie
Bibliografia

216 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miêkka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022