ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RETORYKA I WARTOŚCI


BUDZYŃSKA-DACA A. MODRZEJEWSKA E. RED.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.75 Twoja cena  42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Retoryka i wartości

Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:

- w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),

- w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),
- w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),
- w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),
- w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),
- w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki),
- w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).

Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.

Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
Słowo o Retoryce i wartościach    7

Polityka i społeczeństwo

Jakub Z. Lichański
Retoryka – wartości: sprzeczność, marzenie czy fakt?   15
Rafał Kuś
Evil Empire. Analiza retoryczna przemówienia Ronalda Reagana z 8 marca 1983 roku                27
Kacper Andrychowski
Analiza wartości w orędziach inauguracyjnych Prezydentów RP     .  44
Adam Konopka
Moralność kontra gospodarka. Wartości w dyskursie regulacji urodzeń w PRL-u w latach 1956–1989           . 63
Mirosław Ryszkiewicz
Pochwała władcy: Napastnik. Opowieść o Viktorze Orbánie Igora Jankego                  . 87
Magdalena Piechota
Dyskursywne konteksty wartościowania w felietonach Krzysztofa Vargi                                 . 108
Anna Bendrat
Wartość wielokulturowości w dialogu społecznym a kreacja etosu w sieci                                       . 126

Kultura i nauka

Anna Tryksza
Jak celebrować poezję? Retoryczność wystąpień laudacyjnych (lubelska nagroda Kamień)                           . 147
Joanna Partyka
„Jedność obywatelska” w Ikonologii Cesarego Ripy             . 163
Beata Gaj
Wartość łacińskich oracji Fabiana Birkowskiego        174
Michał Czerenkiewicz
Wartości w życiu akademickim na przykładzie piśmiennictwa naukowego. Studium przypadku – łacińskie druki oficyny Schedlów  185
Anna Łach
Co robią naukowcy i dlaczego jest to wartościowe? Prasowy obraz naukowca w perspektywie wartości                      207
Agnieszka Budzyńska-Daca
Gatunki rywalizacyjne z perspektywy krytyki retorycznej     222

Media i marketing

Ewa Modrzejewska
O wartościach w zwizualizowanej informacji                251
Barbara Bogołębska
Aksjologiczny wymiar retoryki krytycznej i afirmatywnej w gatunkach prasowych               265
Sabina Deditius
Potoczność jako wartość w mowach inspirujących: perspektywa lingwistyczno-retoryczna                            277
Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn
Marka (osobista) jako wartość w dyskursie marketingu      292
Agnieszka Szurek
Między upominkiem reklamowym, manifestem a książeczką do nabożeństwa. Lokalne publikacje jubileuszowe       . 308

O Autorach                                    324
Indeks osób                  . 331

340 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022