ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.75 40,61   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LEGO W TERAPII AUTYZMU


BARON-COHEN S. LEGOFF D.B. GOMEZ DE LA CUESTA G. KRAUSS G.W.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 42.75 Twoja cena  40,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

LEGO w terapii autyzmu

Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®

Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.

Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.

„Najlepsza terapia to taka, która jest tak dobrą zabawą, że dziecko nawet jej nie zauważa. Terapia z zastosowaniem klocków LEGO® wpisuje się w tę definicję”.

Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA


„Oto praktyczny przewodnik pokazujący, jak dzięki czystej magii klocków LEGO® uczestnicy programu mogą spędzać razem czas i wspólnie tworzyć”.

Prof. Uta Frith, Emeritus Professor of Cognitive Development, Institute of Cognitive Neuroscience, University College London


Daniel B. LeGoff jest licencjonowanym neuropsychologiem dziecięcym, a także pionierem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Specjalizuje się w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń neurorozwojowych oraz neurobehawioralnych u niemowląt, dzieci i nastolatków.

Gina Gómez de la Cuesta uzyskała stopień doktora w 2008 roku w Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadziła i oceniała terapię z wykorzystaniem klocków LEGO® pod nadzorem Daniela LeGoffa, Simona Baron-Cohena oraz Ayli Humphrey. Jest wykwalifikowanym nauczycielem i prowadził „Kluby LEGO®” w szkołach oraz szpitalach.

G.W. Krauss od sześciu lat pracuje wraz z dr. LeGoffem nad rozwojem i wdrażaniem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Zajmuje się wprowadzaniem tego podejścia do planu społecznego uczenia się w szkole oraz klinice Y.A.L.E. w Cherry Hill w stanie New Jersey, gdzie pracuje jako licencjonowany neuropsycholog kliniczny.

Simon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie Cambridge, a także dyrektorem Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadzi klinikę dla dorosłych z zespołem Aspergera i jest zaangażowany w badania nad terapią z wykorzystaniem klocków LEGO®.

Rozdział 1. Wprowadzenie
Historia i uzasadnienie powstania metody
Rozwój terapii z wykorzystaniem klocków LEGO
Terapia grupowa: "Klub LEGO"
Badanie wyników

Rozdział 2. Wdrażanie terapii z zastosowaniem klocków LEGO
Ogólny zarys
Uczestnicy
Osoby zajmujące się wdrażaniem terapii z zastosowaniem
klocków LEGO
Tworzenie pozytywnego i skutecznego środowiska społecznego (środowiska grupowego)
Podstawowe zasady

Rozdział 3. Terapia z wykorzystaniem klocków LEGO - metody interwencji
Metoda 1: Terapia indywidualna i umiejętności kluczowe
Wybór aktywności kształtujących umiejętności kluczowe
Początek pracy z dzieckiem w ramach zajęć zorganizowanych
Wprowadzenie i ocena podstawowych umiejętności
Budowanie niewielkich zestawów
Umiejętności potrzebne przed przystąpieniem do budowania
Umiejętności budowania
Metoda 2: Wspólne budowanie z jednym rówieśnikiem
Wspólne składanie zestawów
Wspólne budowanie w stylu dowolnym
Metoda 3: Wspólne budowanie z dwojgiem rówieśników
Wspólne składanie zestawów
Wspólne budowanie w stylu dowolnym
Metoda 4: Komunikacja społeczna - terapia indywidualna

Rozdział 4. Sesje grupowe w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO
Przywitanie i przejście z poczekalni
Planowanie
Przydział ról i zadań
Częściowo zorganizowane zajęcia grupowe
Mniej zorganizowany, kreatywny czas
Czas sprzątania
Pożegnanie i informacja dla rodziców
Planowanie i ocena sesji

Rozdział 5. Skuteczne i nieskuteczne strategie w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO

Rozdział 6. Kierowanie zachowaniem i nagradzanie
Zasady "Klubu LEGO"
Punkty LEGO
Wykorzystanie przerwy
Zasady bycia cool
System poziomów w "Klubie LEGO"
1. Pomocnik LEGO
2. Budowniczy LEGO
3. Twórca LEGO
4. Mistrz LEGO
5. Geniusz LEGO

Rozdział 7. Zakładanie własnych grup realizujących terapię z wykorzystaniem klocków LEGO
Stała pracownia LEGO
Rozplanowanie pracowni
Zasady związane z organizacją
Tymczasowa instalacja
Materiały przenośne

Rozdział 8. Materiały LEGO i ich wybór
Wybór materiałów: zestawy z instrukcją
Wybór materiałów: materiały LEGO do budowania w stylu dowolnym
Utrzymanie materiałów

Rozdział 9. Procedury oceniania
Ocena początkowa
Pierwsza rozmowa
Składanie małego zestawu
Budowanie w stylu dowolnym
Wstępna obserwacja w otoczeniu naturalnym
Ocena kontrolna
Zakończenie/ukończenie "Klubu LEGO"

Rozdział 10. Doświadczenia związane z prowadzeniem "Klubu LEGO"
16 rad, jak bezproblemowo prowadzić "Klub LEGO"
Moje doświadczenie związane z prowadzeniem
"Klubu LEGO"
Badanie jakościowe dotyczące doświadczeń dzieci uczestniczących w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO

Rozdział 11. Wnioski

Załącznik A. Ocena wstępna przy naborze do terapii z wykorzystaniem klocków LEGO

Załącznik B. Obserwacja ustrukturyzowana

Załącznik C. Dziennik i plan sesji w ramach terapii z wykorzystaniem klocków LEGO

Bibliografia
Indeks

176 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka




Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022